راه‌اندازی نخستین مدرسه علمی و دانشکده صنعت چرم و کفش در تبریز

راه‌اندازی نخستین مدرسه علمی و دانشکده صنعت چرم و کفش در تبریز

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) - رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: مدرسه علمی و مهارتی و دانشکده صنعت چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز راه‌اندازی می‌شود.

 

علیرضا جباریان در گفت و گویی اظهار داشت: کشور ایران با تولید 180 میلیون جفت رتبه 11 جهان و با مصرف 180 میلیون جفت مصرف سالانه رتبه 19 جهان قرار دارد و همچنین رتبه هفتم تولید کفش آسیا را بعد از چینٰ هند، ویتنام، اندونزی، پاکستان و بنگلادش دارد.

وی افزود: شهر تبریز با تولید 90 میلیون جفت کفش در سال حدود 60 درصد تولید کشور همچنین 90 درصد تولید کفش دست‌دوز تمام چرم کشور ( در 60 کارگاه تولید کفش چرم دست دوز ) را در اختیار خود دارد.

جباریان با بیان اینکه در شهر تبریز تعداد 50 واحد صنعتی و 3 هزار واحد کوچک و متوسط در بخش تولید فعالیت دارد، اظهار داشت: تبریز بزرگ‌ترین تولیدکننده کفش‌های ایمنی و پوتین نظامی بوده و بزرگ‌ترین کارخانه چرم ایران همچنین بزرگ‌ترین کارخانه تولید زیره کفش خاورمیانه در تبریز قرار دارد.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با بیان اینکه در بخش فروش تعداد یک هزار و 350  واحد در سطح شهر تبریز فعالیت می‌کنند، تصریح می‌کند: در بخش خدمات تعداد 300 واحد فعالیت دارد.

جباریان خاطرنشان کرد: در صنعت کفش تبریز حدود 50 هزار نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند که حدود 110 هزار نفر از این صنعت به صورت مستقیم ارتزاق می‌کنند و تعداد 50 هزار نفر بصورت غیرمستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در ادامه به میزان صادرات کفش نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کفش ایران به ویژه تبریز به کردستان عراق، سوریه و وان ترکیه صادر می‌شود.

وی افزود: به‌ دنبال افزایش تقاضا و اقبال خوب کفش تبریز با همکاری دانشگاه آزاد، مدرسه مهارتی و دانشکده کفش ایران در تبریز به زودی راه‌اندازی می‌شود تا مهارت‌های سنتی و بومی و منحصر به فرد استادکاران به‌صورت علمی و دانشگاهی به کارآموزان منتقل شود.

جباریان با اشاره به این که هم‌اکنون همه کارگاه‌های تولید کفش در تبریز جذب نیرو دارند و فرصت‌های شغلی در این بخش فراوان است، گفت: به همه جویندگان کار قول می‌دهم که به محض پایان دوره‌های آموزشی در واحدهای تولید کفش می‌توانند کار پیدا کنند، زیرا حجم تقاضای بازار داخل و خارج برای تولیدات ما بالاست و در حال حاضر جوابگوی تقاضاها نیستیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید