کد خبر: 239040
۰
۰
نسخه چاپی

قیمت جهانی طلا رشد کرد ۱۸ مرداد ۱۱:۰۵ ۱۸ مرداد ۱۱:۰۵

اخبار پولی مالی- قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۳۶ درصد کاهش به ۲۰۳۵ دلار و ۵۵ سنت رسید.    به گزارش اخبار پولی مالی، پس از آنکه انتشار آمار امیدوارکننده از بازار کار آمریکا موجب ترمیم نسبی دلار شد قیمت طلا روز جمعه شاهد افت بیش از یک درصدی بود، اما تشدید وضعیت کرونا سبب شد تا قیمت ها همچنان در مسیر ثبت طولانی ترین رشد هفتگی متوالی در طی یک دهه گذشته باقی بماند. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 1.36 درصد کاهش به 2035 دلار و 55 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر با 2 درصد افت به 2028 سنت رسید. در این هفته قیمت طلا شاهد رشد حدودا 3 درصدی بود که نهمین هفته افزایشی متوالی را شاهد بود. دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در موسسه هدریج فیوچرز گفت: «پس از گزارش بازار کار آمریکا ارزش دلار شاهد ترمیم قابل توجهی بوده است. این مسئله به وضوح موجب کاهش قیمت ها در بازار فلزات گرانبها شده است.» وی افزود: «تفکر حاکم بر بازار به این سمت حرکت خواهد کرد که با انتشار آمار بهتر از حد انتظار از بازار کار اقتصاد به تدریج در حال سرپا شدن است و در چنین صورتی نیاز کمتری به اقدامات محرک اقتصادی وجود دارد.» پس از آنکه آمارها اقتصاد آمریکا در ماه جولای 1.763 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده، ارزش دلار از پایین ترین رقم های دو سال گذشته خود فاصله گرفت. عامل دیگری که به افت قیمت طلا کمک کرد به بن بست رسیدن مذاکرات دولت و کنگره آمریکا بر سر بسته محرک مالی بود. به گفته ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا به محض اینکه طرفین در مورد بسته محرک اقتصادی به توافق برسند دلار مجددا کاهشی می شود. به علاوه با توجه به وضعیت ناگوار اقتصاد جهانی و سیاست های انبساطی سایر کشورها همچنان احتمال رسیدن طلا به رقم 2200 تا 2300 دلار در پایان امسال وجود دارد. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 34 درصد افزایش داشته است.       

به گزارش اخبار پولی مالی، پس از آنکه انتشار آمار امیدوارکننده از بازار کار آمریکا موجب ترمیم نسبی دلار شد قیمت طلا روز جمعه شاهد افت بیش از یک درصدی بود، اما تشدید وضعیت کرونا سبب شد تا قیمت ها همچنان در مسیر ثبت طولانی ترین رشد هفتگی متوالی در طی یک دهه گذشته باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 1.36 درصد کاهش به 2035 دلار و 55 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر با 2 درصد افت به 2028 سنت رسید.
در این هفته قیمت طلا شاهد رشد حدودا 3 درصدی بود که نهمین هفته افزایشی متوالی را شاهد بود.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در موسسه هدریج فیوچرز گفت: «پس از گزارش بازار کار آمریکا ارزش دلار شاهد ترمیم قابل توجهی بوده است. این مسئله به وضوح موجب کاهش قیمت ها در بازار فلزات گرانبها شده است.»

وی افزود: «تفکر حاکم بر بازار به این سمت حرکت خواهد کرد که با انتشار آمار بهتر از حد انتظار از بازار کار اقتصاد به تدریج در حال سرپا شدن است و در چنین صورتی نیاز کمتری به اقدامات محرک اقتصادی وجود دارد.»

پس از آنکه آمارها اقتصاد آمریکا در ماه جولای 1.763 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده، ارزش دلار از پایین ترین رقم های دو سال گذشته خود فاصله گرفت.

عامل دیگری که به افت قیمت طلا کمک کرد به بن بست رسیدن مذاکرات دولت و کنگره آمریکا بر سر بسته محرک مالی بود.
به گفته ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا به محض اینکه طرفین در مورد بسته محرک اقتصادی به توافق برسند دلار مجددا کاهشی می شود. به علاوه با توجه به وضعیت ناگوار اقتصاد جهانی و سیاست های انبساطی سایر کشورها همچنان احتمال رسیدن طلا به رقم 2200 تا 2300 دلار در پایان امسال وجود دارد.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 34 درصد افزایش داشته است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید