کد خبر: 239045
۰
۰
نسخه چاپی

تبدیل لکه‌های صنعتی استان البرز به شهرک و ناحیه

جهانگیر شاهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص تبدیل لکه‌های صنعتی استان البرز به ناحیه صنعتی ضمن اشاره به اینکه محور اختیارات و تصمیم گیری ها در این خصوص تنها در سطح استان خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های محوری که در استان البرز دنبال می‌شود توسعه تولید و اشتغال است برای تحقق این مهم توجه به لکه‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی لکه‌های صنعتی تأثیر بسزایی در توسعه تولید و اشتغال دارد، افزود: سال گذشته برای ساماندهی لکه‌های صنعتی استان اقدامات جدی انجام شد که پیرو این اقدامات تا دو ماه دیگر می‌توانیم پروانه ناحیه صنعتی داشلیجه (زیبادشت) را دریافت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به اینکه دریافت پروانه برای لکه‌های صنعتی «نور» و «مرغک» استان جزو گزینه بعدی است، گفت: پارامترهای زیادی برای ساماندهی یک لکه صنعتی و تبدیل آن به شهرک یا ناحیه صنعتی مدنظر است اما برخی از این موارد در خارج از استان باید پیگیری شود که کمی زمان بر است.

شاهمرادی با بیان اینکه مکاتبات زیادی در خصوص لکه‌های صنعتی استان البرز با رئیس جمهور دنبال شده است، گفت: در راستای این تعاملات به دنبال این هستیم که با اخذ اختیارات بیشتر بتوانیم ساماندهی این لکه‌های صنعتی و تبدیل آن به شهرک یا ناحیه صنعتی را عملیاتی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث ساماندهی لکه‌های صنعتی توسعه فضایی مدنظر نیست، بیان کرد: هدف مهم این است که تولید و فعالیت واحدهای فعال در لکه‌های صنعتی در درون شهرک‌های صنعتی مستقر شود و بارگذاری جدیدی در زمینه فعالیت صنایع در داخل شهرها نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: واحدهای تولیدی در لکه‌های صنعتی مشغول کار هستند که به دنبال افزایش ظرفیت تولید و یا تغییر خط تولید هستند، اما در فضای کاری که اکنون در اختیار دارند امکان انجام آن برای این تولید کنندگان و صنعتگران فراهم نیست.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید