کد خبر: 239132
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم باوجودکرونا نیازمند تصمیم جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان روز یکشنبه در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در هفته اخیر میزان بستری ناشی از ابتلاء به بیماری کرونا در استان از رتبه ۲۵ به ۱۴ رسیده و در میزان مرگ و میر از رتبه ۳۰ به ۱۰ رسیده است یعنی میزان مرگ و میر از متوسط کشوری فراتر رفته است و بستری‌ها یک پله پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی دومین استان سالمند کشور است، عنوان کرد: بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان در سالمندان اتفاق می‌افتد و نیاز است که توجه به موضوع کرونا و رعایت اصول بهداشتی در این قشر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بواسطه صنعتی بودن استان و قرار گرفتن در مرکز کشور میزان رفت و آمد ها در آن بسیار بوده و کنترل این موضوع بسیار دشوار است.

جمالیان افزایش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته‌های پیش رو را یک زنگ خطر عنوان کرد و افزود: هفته بعد احتمال اینکه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان به رتبه‌های اول و دوم برسد، بسیار است.

وی ضمن اظهار گلایه مندی نسبت به برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های قرمز تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله به کرونا برگزاری نماز جمعه در شهرهای قرمز ممنوع اعلام شده است. با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند همه باید تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باشند چرا ائمه جمعه در مناطق قرمز نماز جمعه برپا می‌کنند و جای بسی گلایه مندی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نذورات باید به صورت جیره خشک تهیه و توزیع شود و بدون ازدحام جمعیت این امر صورت پذیرد. متأسفانه در روزهای گذشته مراسم‌های مذهبی در پارک‌ها با جمعیت بالای یکصد نفر برگزار شده که واقعاً برای هیأت مذهبی جای تأسف است که برای جان مردم اهمیتی قائل نیستند و با انجام این کار تعداد بسیاری را مبتلا می‌کنند و حال این پرسش مطرح است که چرا برای رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی بفکر نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم و صفر باید تصمیم جدی در خصوص نحوه عزاداری‌ها گرفته شود این در حالی است که هیأت‌ها در حال تدارک هستند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری عزاداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

جمالیان افزود: هنوز ماشین‌های عروس در سطح شهر دیده می‌شود. بارها به دهیاران در این جلسات تاکید شده است که در روستاها با برگزار کنندگان مراسم عروسی در باغ‌های خصوصی برخورد کنند.

وی توجه به بیماری کرونا را در استان مهم برشمرد و گفت: موضوع کرونا به یک موضوع بحرانی در استان تبدیل شده است. آمارهای ارائه شده در هر هفته با وجود عادی انگاری مردم زنگ خطری است و سهل انگاری امروز افسوس فردا را به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت شهرهای اراک، خمین، ساوه و دلیجان در مواجه با کرونا قرمز و شازند، فراهان و کمیجان دارای وضعیت نارنجی هستند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید