کد خبر: 239185
۰
۰
نسخه چاپی

حفظ دانش آموزان در مسابقات بین المللی قرآنی حائز اهمیت است

حسن ربیعیان داور رشته صوت قرائت و ترتیل متوسطه دوره دوم سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور، در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در راستای برگزاری مسابقات قرآن کریم دانش آموزان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ سال در مسابقات قرآن آموزش و پرورش حضور داشته و از آن با دو ویژگی مهم و منظم یاد کرد، گفت: افتخار آن را داشتم که مسابقات را در رشته‌های مختلف داوری کردم و معمولاً در رشته‌های صوت و لحن و اذان داوری انجام دادم. باید بگویم آنچه مهم است این است که این مسابقات یکی از مهمترین مسابقات قرآنی کشور است و عزیزان دانش آموز در این مسابقات با علاقه شرکت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان در بیرون از بدنه آموزش و پرورش آموزش دیده اند و مطرح شده اند و بسیاری از آنان نیز در مدارس مفاهیم قرآنی را آموختند، افزود: نکته مهم در برگزاری مسابقات این است که مدیریت دانش آموزان برای حضور در مسابقات مورد توجه قرار بگیرد چرا که حضور در مسابقات موجب می شود تا دانش آموزان با انگیزه بیشتر در فعالیت های مدرسه حاضر شوند.

داور بخش اذان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور، در ادامه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید در سال‌های تحصیلی آینده رشته مسابقه خود را پیگیری کنند، اظهار داشت: فضای برگزاری مسابقات باید به گونه‌ای باشد تا به دانش آموزان آن قدر خوش بگذرد تا مقاطع حضور خویش را پیگیری کنند و احساس امنیت و صمیمیت موجود در مسابقات توام با نظم و انضباط موجب شود که دانش‌آموز منتظر برگزاری مسابقات سال آینده باشد.

ربیعیان برگزاری مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی را بسیار مفید و ارزشمند ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که آموزش و پرورش بتواند دانش آموزان را بیش از پیش از طریق مدارس به قرآن جذب و به شرکت در این مسابقات ترغیب کند.

حفظ دانش آموزان در مسابقات بین المللی قرآنی حائز اهمیت است

این قاری پیشکسوت ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در بستر وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مسئولین آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با عشق و علاقه، فکر، برنامه ریزی و فعالیت می کنند و همین امر موجب می‌شود که هر ساله شاهد این موضوع باشیم که مسابقات پویاتر و منظم تر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور داوران بنام متخصص و کار کشته حوزه قرآن کریم وزن برگزاری این دوره از مسابقات را نسبت به سال‌های گذشته بیشتر کرده است، تصریح کرد: حضور داوران کارکشته در مسابقات قرآن کریم دانش آموزان موجب می شود که این مسابقات به سمت پویایی و نظم بیشتری حرکت کند. ویروس کرونا موجب شد تا تعدادی از شرکت کنندگان که بر اساس برنامه ریزی و تصمیم به حضور در این دوره از مسابقات داشتند نتوانند در جمع دانش آموزان شرکت کننده حضور داشته باشند. در جهت احتیاط ممکن است برخی از خانواده ها اجازه حضور دانش‌آموزان را به آنان ندهند اما باید این آگاهی را به خانواده ها داد که با رعایت پروتکل‌ها خطر دانش‌آموزان را تهدید نخواهد کرد.

ربیعیان، جلب اعتماد، نظم، توجه و نوع تشویقات معنوی را از عوامل مهم ترغیب دانش آموزان به شرکت در مسابقات قرآن کریم دانسته و گفت: همانگونه که دوستان در آموزش و پرورش به این نکته هم توجه داشته اند می بایست به برگزیدگان سالهای گذشته توجه شود و بتوان از آنان در استان‌ها و در جهت تبلیغات مسابقات هر ساله سود برد تا دانش‌آموزان برگزیده فکر نکنند که با گذشت یک سال به حاشیه رفته و یا فراموش شده اند.

وی یادآوری حضور سال‌های گذشته را برای دانش‌آموزان در سال جاری یکی از خاطرات شیرین و اقدامات ارزشمندی برشمرد و گفت: افق مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش آموزی برای همه دانش‌آموزان بسیار ارزشمند است که امید آن است تا با برنامه‌ریزی، آموزش و تمرینات بیشتر همچنین راهنمایی اساتید و مسئولین دانش‌آموزان به سمت تکرار حضور برای رسیدن به قله های افتخار سوق داده شوند چرا که معتقدم حفظ دانش آموزان در مسابقات بین المللی بسیار حائز اهمیت است.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید