کد خبر: 239253
۰
۰
نسخه چاپی

سخنان مقام معظم رهبری در مورد عزاداری محرم فصل‌الخطاب است

به گزارش اقتصادآینده نیوز فتح الله حقیقی ظهر دوشنبه در جلسه کار گروه ماه محرم در محل استانداری زنجان، با تاکید بر اینکه در خصوص عزاداری ماه محرم امسال، سخنان مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است، افزود: این روزها شرایط به گونه‌ای است که به هیچ نباید با تفاسیر مختلف در ذهن مردم ابهام ایجاد کنیم، بلکه باید رهنودهای رهبر معظم انقلاب را در این راستا اجابت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که هر جا تجمعی وجود داشته باشد، بی‌تردید کرونا نیز آنجا وجود خواهد داشت، تصریح کرد: آمار حاکی از آن است که با شروع تابستان و کنار گذاشته شدن فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، شاهد بالا رفتن شیوع ویروس کرونان در استان بودیم و همین امر باعث شد تا آمار بستری‌ها و فوتی‌ها در استان افزایش یابد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نباید زمینه برگزاری تجمعات از جمله عروسی‌ها، ترحیم‌ها و سایر دورهمی‌ها را فراهم کنیم، ادامه داد: همین که تعداد نتایج مثبت کرونا از ۲۰ درصد به ۳۵ درصد رسیده، نشان‌دهنده آن است که روند شیوع این بیماری بالا بوده است. علاوه بر اینکه شمار بیماران سرپایی از ۴۰۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر رسیده است.

حقیقی با یادآوری اینکه امروز میزان اشتغال تخت‌های بیمارستانی از ۳۰۰ مورد در تیرماه به ۹۰۰ مورد افزایش یافته است، اظهار کرد: این میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی در روزهای اخیر به حدود ۳۹۰ مورد رسیده این خود جای بسی خوشحالی دارد اما نباید فراموش کنیم که مدیریت نکردن این شرایط باعث تکرار روزهای اوج شیوع کرونا خواهد شد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اگر در برگزاری مراسم عزاداری، پروتکل‌های بهداشتی به جد رعایت نشود، با فاجعه جبران‌ناپذیری مواجه خواهیم شد، بیان کرد: یوم‌العباس یکی از روزهایی است که مردم زنجان ارادت خود را به اهل‌بیت (ع) با تجمع مثال‌زدنی خود نشان می‌دهند که این تجمع امسال باید به دلیل شرایط سخت کرونایی به گونه دیگری جلوه کند.

حقیقی با بیان اینکه مردم زنجان همواره ثابت کرده‌اند که شور حسینی‌شان همراه با شعور حسینی بوده و این منطقه را به برند ماه محرم تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: عمل به شعائر امام حسین (ع) یکی از اولویت‌ها در ماه محرم بوده و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که بعد از مراسم عزاداری، شاهد رخدادهای ناگوار و آمار نگران‌کننده در زمینه ابتلای افراد به بیماری کرونا باشیم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/4995138/سخنان-مقام-معظم-رهبری-در-مورد-عزاداری-محرم-فصل-الخطاب-است

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید