کد خبر: 239260
۰
۰
نسخه چاپی

عزاداری محرم در استان قزوین فقط در فضاهای باز برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز منوچهر حبیبی در جلسه تبیین دستورالعمل‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر که روز دوشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: به گفته امام راحل هرچه داریم از محرم و صفر است و باید در حفظ شئونات و مراسم این ماه همه تلاش خود را به کار گیریم تا این ایام بخوبی برگزار شود.

وی بیان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در نحوه برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان به مصوبات ستاد کرونا در استان پایبند هستیم و برای ما حفظ سلامت عزاداران در اولویت است.

عزاداری محرم در استان قزوین فقط در فضاهای باز برگزار می‌شود

حبیبی تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن شعائر دینی و حفظ اصالت سوگواری‌ها و عزاداری‌ها وظیفه دینی همه مردم است و ما نیز تاکید داریم فعالیت هیئت تحت هیچ شرایطی تعطیل نشود اما روش برگزاری به گونه‌ای است که سلامتی عزاداران حسینی به خطر نیفتد.

وی گفت: کارگروه برگزاری مراسم عزاداری در استان برای برنامه ریزی مدون و مناسب در ایام محرم در استان تشکیل شده و تلاش می‌کنیم ضوابط بومی سازی در هر منطقه تدوین و ابلاغ شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا ماه محرم و عزاداری‌ها نسبت به گذشته متفاوت است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به سلامت سوگواران حساس‌تر باشیم.

وی گفت: بر اساس نظر کارشناسان هر گونه حضور در تجمع می‌تواند عامل اصلی و مهم ابتلاء به ویروس کرونا باشد لذا در این راستا هرگونه تجمعی بیش از ۲ ساعت ممنوع است.

حبیبی اظهار داشت: هر گونه تجمع در مراسم عزاداری باید به گونه‌ای باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد و همه باید فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار داشت: مسئول اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با اداره تبلیغات اسلامی است و به منظور ساماندهی برنامه‌های این ایام، کارگروه برگزاری مراسم عزاداری با حضور نمایندگان هیئت‌های مذهبی، مداحان، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، سازمان بسیج، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

عزاداری محرم در استان قزوین فقط در فضاهای باز برگزار می‌شود

حبیبی اضافه کرد: حرکت دسته‌های عزاداری امسال ممنوع شده و جا به جایی هیأت‌ها، دسته‌های عزاداری و استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه ممنوع است اما برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی البته با زنجیر شخصی در محل مراسم و بدون جا به جایی دست‌ها مجاز است.

وی تصریح کرد: هرگونه پذیرایی، توزیع نذورات در ایام محرم ممنوع است و هیأت‌های عزاداری باید از برپایی ایستگاه‌های صلواتی خودداری کنند.

حبیبی، استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را ضروری دانست و افزود: هیأت‌های مذهبی باید فاصله گذاری حداقل ۲ متری در همه مراحل مراسم را رعایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: از رسانه‌های گروهی انتظار داریم اطلاع رسانی مناسبی در خصوص رعایت توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا داشته باشند و بدانند در پیشگیری و مقابله با این ویروس همه مسئولیت اجتماعی داریم و باید با تمام توان در این زمینه تلاش کنیم.

 

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید