کد خبر: 239351
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش ۳۶ درصدی درآمد مالیاتی خراسان شمالی

به گزارش اقتصادآینده نیوز یوسف یعقوبی نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در ۴ ماه نخست سال جاری، ۱۷۵ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب کردیم که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی با اشاره به شیوع کرونا بیان کرد: تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل را به مدت ۲ ماه به تأخیر انداخته‌ایم.

وی افزود: صفر تا صد مراحل اظهارنامه مالیاتی اینترنتی است و مودیان می‌توانند از طریق سامانه این اقدام را انجام دهند.

یعقوبی نژاد با اشاره به تسلیم ۲۶ هزار و ۶۹۷ اظهارنامه شخص حقیقی و حقوقی در سال گذشته گفت: توقع داریم سال جاری این عدد بیشتر شود اما تاکنون فقط ۵ هزار و ۳۰۰ اظهارنامه تسلیم شده است لذا خواهشمندیم اشخاص این عمل را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی از تصویب دستورالعمل جدید برای اخذ مالیات خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس کسانی که جمع فروش کالا یا خدماتشان به ۹۹۰ میلیون تومان در سال رسیده باشد، می‌توانند به جای تکمیل اظهارنامه، فرم ماده ۱۰۰ پر کنند و بدون بررسی اظهارنامه، درآمدشان مورد قبول واقع شود.

وی افزود: کسانی که درآمدی تا مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشته باشند می‌توانند بدون افزایش مالیات، در ۵ قسط مالیات سال گذشته را پرداخت کنند.

یعقوبی نژاد ادامه داد: گروه‌های با درآمدهای بالاتر اگر فرم ماده ۱۰۰ را پر کنند به ترتیب از ۴ تا ۱۲ درصد افزایش مالیات شاملشان می‌شود در غیر این صورت باید اظهارنامه پر کرده و راستی آزمایی شوند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی تاکید کرد: ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از ماه گذشته آغاز شده و به محض صدور اوراق، به مودیان پیامک ارسال می‌شود که البته نیاز است اشخاص ابتدا به سامانه مراجعه کرده و درخواست بدهند که تا کنون ۵ هزار و ۳۵۸ نفر این درخواست را ارائه کرده‌اند.

وی در انتها با اشاره به حواشی پیرامون دریافت مالیات از پزشکان گفت: امکان فرار مالیاتی فقط توسط پزشکانی که دفترچه‌های بیمه را قبول نمی‌کنند وجود دارد که این موارد در خراسان شمالی بسیار کم هستند اما کارت خوان ۴۷ درصد پزشکان استان به سامانه مالیات کشور متصل نیست.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید