کد خبر: 239381
۰
۰
نسخه چاپی

۸جهیزیه و آزادی ۴ زندانی و اطعام ۱۰۱هزار نفر عیدی اوقاف به یزدیها

به گزارش اقتصادآینده نیوز، حجت الاسلام حسین زارع زاده با اشاره به تاکید ائمه اطهار در روایات برای اطعام مؤمنان در روز عید غدیرخم، اظهار داشت: به مناسبت عید سعید غدیر خم بیش از ۱۰۱ هزار و ۵۷۰ پرس غذا از محل اجرای نیات موقوفات، مراکز افق امامزادگان و خیران پخت شد.

وی با بیان اینکه برای تهیه و طبخ غذا بیش از ۸ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: بر اساس نیت واقفان و خیران بخشی از غذاهای طبخ شده بین عموم مردم و بخشی نیز تنها بین سادات، طلاب و نیازمندان توزیع شد.

زارع زاده یادآور شد: در این ضیافت علوی تعداد زیادی از برادران اهل سنت نیز بر سر سفره امیرالمومنین (ع) میهمان شدند.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت این عید بزرگ، ۲ هزار و ۸۰ بسته کمک‌های مومنانه در قالب طرح تبرکات علوی و با هزینه ۲ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال تهیه و در اختیار خانواده‌های آسیب پذیر قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد اضافه کرد: ۸ هزار و ۲۰۰ قرص نان و بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم شیرینی و خرما در مجموع به ارزش ۴۹۵ میلیون ریال از محل اجرای نیت موقوفات تهیه و در اختیار موقوف علیهم قرار گرفت.

وی با اشاره به تهیه هشت سری کمک جهیزیه برای نوعروسان نیازمند استان همزمان با عید سعید غدیرخم گفت: با شناسایی نوعروسان مستحق از طریق مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه، اقلام مورد نیاز در اختیار آنها قرار گرفت.

زارع زاده ادامه داد: همچنین در این روز، چهار زندانی جرایم غیرعمد با محکومیت مالی ۳۰۰ میلیون ریال از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی به اختصاص ۹۰ میلیون ریال برای اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت جشن ولایت علوی اشاره کرد و گفت: برپایی هفت کاروان شادی، توزیع بسته‌های هدیه بین کودکان و برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی بود که برای این روز تدارک دیده شد.

زارع زاده با اشاره به تهیه ماسک برای کادر درمان بیماران کرونایی عنوان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک با هزینه بیش از ۳۲ میلیون ریال تهیه شد و در اختیار آنها قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز با اشاره به ذبح ۱۰ رأس گوسفند در ایام دهه ولایت گفت: هزار و ۲۰۰ بسته گوشت گوسفند در کنار بسته‌های معیشتی از طریق خیرین با محوریت مراکز افق امامزادگان در قالب عقیقه و … بین نیازمندان، طلاب و سادات توزیع شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید