کد خبر: 239417
۰
۰
نسخه چاپی

10 هزار خانواده شهید و ایثارگر در معرض ابتلا به کرونا هستند/توزیع 15 هزار بسته بهداشتی

حجت‌الاسلام حسن هنرمند ظهر امروز در نشست خبری ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه و روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران دیده بانان تیزبین جامعه هستند و وجود خبرنگاران برای پیش برد اهداف نظام به صورت صحیح نه تنها لازم است بلکه یکی از ضروریات محسوب می شود.

وی با اشاره به جامعه آماری شهدا، جانبازان و ایثارگران قم بیان کرد: بنیاد شهید استان قم خدمتگزار 6 هزار شهید، 12 هزار جانباز و 557 آزاده سرافراز است که با احتساب خانواده هایشان جمعیت 80 هزار نفری را تشکیل می دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و زیارتی استان قم زمینه مهاجرت را ایجاد کرده است، تصریح کرد: همین امر موجب شده است که به جز جامعه هدف 80 هزار نفری به میزبانی 20 هزار نفر از دیگر نقاط کشور نیز بنیاد شهید اهتمام داشته باشد و همچنین از 500 خانواده شهید مدافع حرم نیز در قم میزبانی صورت بگیرد.

وی با تبیین خدمات بنیاد شهید استان قم در بخش های تعاون و معیشت، بخش دارو و درمان و بخش فرهنگی، تصریح کرد: با وجود محدودیت هایی که شیوع ویروس کرونا بوجود آورد اما بنیاد شهید استان قم تلاش کرد در امر خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران بیش از گذشته اهتمام جدی داشته باشد.

حجت الاسلام هنرمند از ایجاد مجموعه سلامت با حضور بیش از هزار پزشک عمومی و متخصص خبر داد و گفت: این پزشکان و مراکز درمانی که با آنها هماهنگی شده بود نسبت به پایش سلامت خانواده شهدا و ایثارگران اقدام کردند.

وی بیان کرد: در اجرای پایش سلامت خانواده شهدا و ایثارگران به صورت حضوری پایش سلامت تلفنی نیز اجرا شد که مشاوره های پزشکی به این افراد صورت بگیرد و همچنین پیگیری درمان و مشکلات آنان نیز صورت گرفت.

مدیرکل بنیاد شهیدو امورایثارگران استان قم با عنوان اینکه با پایش سلامت، جامعه خطرپذیر خانواده شهدا و ایثارگران مورد شناسایی قرار گرفتند، تصریح کرد: در اجرای این طرح 10 هزار نفر از جامعه ایثارگران که از افراد در معرض خطر هستند و حساسیت بیشتری نسبت به آنان در برابر این ویروس وجود دارد شناسایی شدند.

وی افزود: پدر و مادران شهدا، جانبازان 70 درصد و بالاتر، جانبازانی که دچار مشکلات جسمی حرکتی هستند و یا ناراحتی زمینه ای دارند جامعه 10 هزار نفری افراد در معرض خطر در مقابل ویروس کرونا را تشکیل می دهند که سعی شد در خدمات رسانی به این افراد به صورت ویژه اقدام شود که در این راستا اقلام بهداشتی و بروشورهای بهداشتی آموزشی برای این افراد ارسال شد تا این افراد متوجه حساسیت ها بشوند.

 حجت الاسلام هنرمند ادامه داد: بیش از 15 هزار بسته بهداشتی در موج نخست شیوع ویروس کرونا بین خانواده شهدا و ایثارگران توزیع شد و با توجه به آغاز موج دوم شیوع این ویروس بسته های بهداشتی بین جمعی از ایثارگران توزیع می شود.

وی از 10 هزار دیدار و بررسی وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران خبرداد و گفت: بیش از 5 هزار تماس نیز با خانواده شهدا و ایثارگران انجام شد که مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تاکید براینکه بنیاد شهید تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران را از وظایف خود می داند، تصریح کرد: هفته ای یکبار در اداره کل بنیاد شهید قم و هفته ای یکبار در منطقه یک و هفته ای یکبار در منطقه 2 دیدار چهره به چهره و ملاقات با خانواده شهدا و ایثارگران گذاشته می شود که در این راستا بیش از 650 ملاقات چهره به چهره انجام شده است.

/78005/آ40

 

 

منبع : خبرگزاری فارس

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید