کد خبر: 239429
۰
۰
نسخه چاپی

موظفیم دانش آموزان را به سمت تربیت سوق دهیم

به گزارش اقتصادآینده نیوز، محسن حاجی میرزایی در آئین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور که بعد از ظهر امروز از شبکه قرآن و معارف سیما و همزمان از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم که مسئولیتمان را به نحو احسن انجام دهیم گفت باید پیوند دانش‌آموزان را با قرآن و نماز مستحکم‌تر کنیم بخشی از مسئولیت تربیت فرزندان با والدین است اکنون شرایط جامعه گسترده شده و نسل ما را در معرض مخاطرات قرار گرفته‌اند.

وی افزود: یکی از گام‌های مهم در مقوله تربیت دانش‌آموزان مأنوس کردن آنان با قرآن است باید زمینه این موضوع را بیشتر در آموزش و پرورش فراهم کنیم. تکلیف خانواده‌هاست که فرزندان را با قرآن آشنا کنند و آنان را از مخاطرات مصونیت ببخشند تا برای زندگی سالم و مبتنی بر باورهای دینی آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول موظف هستیم دانش‌آموزان را به سمت تربیت سوق دهیم و به ساحت‌های تربیتی توجه کنیم گفت که در اهداف درسی توجه به قرآن، عترت و نماز در تمام پایه‌های تحصیلی مورد توجه بوده است امیدواریم بتوانیم این مسئولیت را به نحو شایسته انجام دهیم.

حاجی میرزایی گفت: شرایط کرونا باعث شده که ما وارد زیست بوم جدید شویم مسیرهای گذشته ما مسدود و امکان حضور دانش‌آموزان در نیمه دوم سال تحصیلی گذشته منتفی شد لذا برای استمرار فعالیت‌ها شبکه شاد طراحی شد.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها این است که ارتباط دانش‌آموزان با اینترنت و ورود به فضای گسترده مجازی ممکن است مخاطراتی داشته باشد که تلاش کردیم ظرفیت شاد را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی افزایش دهیم.

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه تاکید ما بر برگزاری هیأت‌های مذهبی است گفت که پیش اجلاسیه‌های مختلفی را در حوزه نماز برگزار کرده‌ایم و تاکید ما بر ترویج رشته‌های مختلف این مسابقات اعم از تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و … است.

وی همچنین گفت که باید تلاش کنیم تا دانش‌آموزان با قرآن آشنا شوند و زندگی آنان از برکات قرآن مملو شود.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید