کد خبر: 239465
۰
۰
نسخه چاپی

ترویج فرهنگ نیکوکاری نیازمند تعامل با رسانه هاست

به گزارش اقتصادآینده نیوز فاطمه اشدری مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی به همراه هاشمیان قائم مقام انجمن روز سه شنبه در دفتر خبرگزاری مهر استان قزوین از نقش خبرنگاران در تقویت فرهنگ نیکوکاری تشکر و قدردانی کرد.

اشدری اظهار داشت: رسانه‌های متعهد باید مطالبه گر باشند و مدیران جرأت نکنند با شعار و حرف‌های تکراری مردم را فریب دهند و برای تحقق این مهم نیازمند خبرنگارانی مطلع و باسواد هستیم تا به سادگی قانع نشوند.

وی بیان کرد: باید خودمان به فریاد خودمان برسیم و با شناسایی مشکلات و بیان آنها مدیران را پاسخگو کنید و از رسانه‌های فعال و پویا انتظار داریم در بیان دغدغه‌های عمومی حساسیت بیشتری داشته باشند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین گفت: رسانه‌ها در ایام کرونا بخوبی عمل کردند و در انعکاس خدمات مدافعان سلامت، پزشکان، خادمان بهداشت و جهادگرانی که در عرصه سلامت مردم ایثارگرانه زحمت کشیدند به رسالت حرفه‌ای خود عمل کردند که جای تقدیر دارد.

ترویج فرهنگ نیکوکاری نیازمند تعامل با رسانه هاست

رسانه‌ها به شفاف سازی و ترویج فرهنگ راست گویی در جامعه کمک کنند

اشدری گفت: صداقت و راست گویی از تأکیدات دین اسلام است و رسانه‌ها باید کمک کنند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا مدیری آمار غیر مستند و غیر واقعی ارائه نکند و با کلمات زیبا و زرق و برق دار دنبال توجیه کارهای خود نباشد زیرا مردم از حرف‌های تکراری مدیران خسته شده اند و دنبال خدمت واقعی و عملی هستند.

وی اظهار داشت: رسانه باید با تیزبینی و دقت در گفته مسئولان هر حرفی را به راحتی نپذیرد بلکه آنچه مستند و واقعی است را منعکس کند و اگر خبرنگاری به راحتی قانع شده و از مطالبه گری دست بردارد باید منتظر مدیرانی راحت طلب و پشت میز نشین و شعارگرا باشیم.

اشدری اضافه کرد: خبرنگار آگاه و حرفه‌ای باید با اطلاعات جامع و کافی در نشست‌های خبری حضور یابد و سوالاتی که از بطن جامعه برخاسته را مطرح کند تا دغدغه جامعه بیان شود و مدیر بداند در استان چه می‌گذرد و دغدغه عمومی چیست.

خبرگزاری مهر رسانه‌ای مردمی است

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین یادآور شد: خبرنگار آگاه و مردمی خیلی زود از سخن مدیر قانع نمی‌شود و مسئول را آنقدر زیر سوال می‌برد تا اصل یک موضوع مشخص شود لذا قلم باید در اختیار کسانی باشد که امانتدار، صادق، آگاه و با دانش باشند و آلوده جریان‌های سیاسی نشوند.

اشدری گفت: رسانه باید نگارش قابل فهمی داشته باشد و با رویکرد تخصصی وارد این عرصه شود و به شفاف سازی عملکرد مدیران هم کمک کند.

ترویج فرهنگ نیکوکاری نیازمند تعامل با رسانه هاست

وی بیان کرد: خبرگزاری مهر را به عنوان رسانه‌ای مردمی و فعال می‌شناسیم و حضور شما در نشست‌های خبری و طرح سوالات مردمی و کارشناسی نشان می‌دهد اشراف خوبی در مسائل دارید و گزارش‌های شما نیز جامع و مردمی است و مخاطب را اقناع می‌کند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به جایگاه این رسانه انتظار داریم به تشکل‌های غیر دولتی و مردمی هم که در استان فراوان هستند اهمیت بیشتری دهید و فعالیت آنها را منعکس کنید تا شاهد اقدامات بیشتری از این فعالان خیرخواه داشته باشیم.

وی گفت: بیماران کلیوی در استان با مشکلات متعددی از جمله کمبود دستگاه دیالیز، نبود مرکز پیوند، گرانی هزینه‌های درمان
مواجه هستند که درخواست می‌کنیم گزارش‌هایی در این خصوص تهیه شود تا بتوانیم خیرین بیشتری را برای کمک به بیماران نیازمند به همکاری دعوت کنیم.


 

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید