کد خبر: 239506
۰
۰
نسخه چاپی

شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۳۶ هزار و ۸۲۰ نفر رسید

به گزارش اقتصادآینده نیوز دکترعبد الرسول همتی بعد از ظهر سه شنبه در ادامه گزارش روزانه آمارهای کرونا ویروس در استان فارس در استودیو سلامت دانشگاه در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، آزمایش‌های تشخیصی کرونا ویروس برای ۲۲۹ هزار و ۵۱۰ نفر از مردم استان انجام شده که تا امروز ۳۶ هزار و ۸۲۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با اعلام جان باختن ۱۰ هم استانی در اثر ابتلاء به کووید ۱۹ طی روز گذشته تاکنون، مجموع آمار جان باختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در فارس را ۶۴۳ نفر اعلام کرد.

بهبودی ۹۲ درصد مبتلایان به کرونا ویروس در فارس

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، تاکنون ۳۳ هزار و ۷۳۵ نفر نیز در فارس با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند که معادل ۹۲ درصد افراد مبتلایان هستند.

دکتر همتی با اعلام اینکه تا کنون ۳ درصد از مبتلایان و یک درصد از جان باختگان استان، افراد زیر ۱۰ سال بوده‌اند اظهار کرد :۷۰ درصد از مبتلایان را گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال تشکیل داده‌اند که ۱۵ درصد از جان باختگان مربوط به این گروه سنی بوده است.

او افزود: ۲۷ درصد از مبتلایان نیز، افراد بالای ۵۰ سال هستند که ۸۴ درصد از جان باختگان مربوط به این گروه سنی بوده؛ بنابراین لازم است تمام گروه‌های جامعه، به ویژه جوانان، حامی سلامت سالمندان باشند.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه برای مدیریت این بحران، باید اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و همگی با عزم جدی تا شکست کرونا به رعایت مواردی مانند استفاده از ماسک پایبند باشیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید