کد خبر: 239507
۰
۰
نسخه چاپی

۵۶ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند

پیمان نامدار اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که متأسفانه ۴ نفر از بیماران جان خود را از دست داده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۸۳ نفر با علائم بیماری کرونا و به صورت مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و تحت درمان قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: تاکنون تعداد یک هزار و ۹۱۲ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان بهبود یافته اند و ۶ هزار و ۴۲۰ نفر نیز از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

۵۶ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند

استان قزوین در وضعیت هشدار است

نامدار یادآور شد: وضعیت شهرهای قزوین و تاکستان همچنان قرمز است اما در مجموع استان در شرایط هشدار قرار دارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵ بیمار بستری در استان بدحال و زیر دستگاه تنفسی قرار دارند و بیمارستان تأمین اجتماعی هم برای خدمت رسانی به این بیماران مورد استفاده قرار گرفته است.

روند بیماری رو به کاهش می‌رود

نامدار در ادامه ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: معمولاً علائم بهبود و یا تشدید بیماری پس از ۱۰ روز مشخص می‌شود و شرایط امروز رو به نزول و روند کاهشی است که نشان می‌دهد در هفته گذشته مردم به نکات بهداشتی اهمیت بیشتری داده اند.

۵۶ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند

وی گفت: برای خروج از وضعیت هشدار در استان از همه شهروندان انتظار داریم در خارج از منزل از ماسک استفاده کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به توجه به فاصله گذاری اجتماعی هم دقت لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: حضور در بوستان‌ها، بازار، مجتمع‌های تجاری و مراکز پرجمعیت یک تهدید جدی برای انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود و از شهروندان انتظار داریم از رفتن به این مراکز خودداری کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید