کد خبر: 239527
۰
۰
نسخه چاپی

کاهش ۱۹ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری اشکذر

به گزارش اقتصادآینده نیوز غلامعلی دهشیری، صبح امروز در حاشیه بازدید سرزده از حوزه قضائی اشکذر در دیدار با کادر قضائی این دادگستری اظهار داشت: بدون تردید رویکرد و اقدامات پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش در شهرستان، در به دست آمدن این میزان کاهش ورودی اثر داشته است.

وی بیان کرد: میزان کاهش ورودی پرونده‌های ورودی در دادگستری شهرستان اشکذر حدود هفت درصد از میانگین استان بالاتر است که این تلاش ستودنی و قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بررسی تعدادی از پرونده‌های شعب دادسرا و دادگاه در اشکذر، بر ساماندهی، متوسط وقت‌های رسیدگی تأکید و تصریح کرد: میانگین وقت‌های رسیدگی در شهرستان بالاست و باید با نظارت بیشتر قضات و مدیران دفاتر این وقت‌ها تنظیم و میانگین روزهای رسیدگی کاهش یابد.

دهشیری، دوران تحول دستگاه قضائی را مستلزم وقت گذاری بیشتر، حتی خارج از ساعت اداری ذکر و عنوان کرد: تعیین روزهایی برای انجام امور کاری در عصرها، فرصت بی بدیلی را برای جمع کردن پرونده‌های مسن و ساماندهی به کارهای عقب مانده در شعبه رسیدگی فراهم می‌کند و این حفظ و ترویج روحیه در دوران تحول قابل ستودن است.

رئیس کل دادگستری استان، تمرکز بیشتر مجموعه قضائی بر پرونده‌های مسن و معوق را خواستار شد و افزود: اگر با دقت و تلاش مضاعف بر روی پرونده‌های مسن تمرکز و کار شود حتماً راهکارهای قانونی برای به سرانجام رساندن پرونده و خروج از فرایند زمان بر قضائی و اطاله دادرسی پیدا می‌شود.

وی بر افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضائیه تأکید کرد و ادامه داد: تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی مناسب و توجیه و راهنمایی و ارشاد مراجعین از فرایندهای رسیدگی در جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضائیه تأثیر به سزایی دارد.

دهشیری در خصوص میزان رضایتمندی مردم نسبت به دستگاه قضائی یادآور شد: حسب اعلام مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه، دادگستری استان یزد در جلب میزان رضایتمندی مردم و مراجعان در تیرماه رتبه اول کشوری را کسب نموده که این نشان از فرهنگ، اعتقاد، تدین بالا و رعایت اصل کرامت انسانی توسط کارکنان ساعی، صبور و مردمدار دستگاه قضائی است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید