کد خبر: 242584
۰
۰
نسخه چاپی

سیستان و بلوچستان صدرنشین جدول زنان سرپرست خانوار کشور است

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، زهرا ابراهیمی در نشست هیئت اندیشه‌ورزان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان در صدر جدول زنان سرپرست خانوار در میان استان‌های کشور قرار دارد و باید مسائل مربوط به این زنان از دغدغه‌های اجتماعی تلقی شوند و مبتنی بر پژوهش، سیاست‌هایی در جهت تسهیل و بهبود وضعیت‌شان اتخاذ و اجرا شود. مسائل حوزه زنان و خانواده به بازخوانی و تحلیل هر چه بیشتر نیازمند است و این حلقه‌های فکری می‌تواند فرصتی خوب برای بررسی هرچه بیشتر این موضوع باشد.

وی با ارائه شرحی از شاخص‌های حوزه زنان و خانواده مبتنی بر سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، گفت: عمده مشکلات زنان سرپرست خانوار عدم خودکفایی در حوزه اقتصادی است و از این رو در تلاش هستیم با اجرای تاب‌آوری اجتماعی، اقتصادی و آموزشی، ترسیم و تدوین برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت برای این بانوان زیرساخت توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان سند ارتقای وضعیت زنان استان را یک اتفاق نیک دانست و افزود: این سند علاوه بر اینکه باید معیاری برای برنامه‌ریزی مسائل مربوط به زنان و خانواده از سوی دستگاه‌های اجرایی باشد، می‌تواند دایره‌المعارف خوبی برای جامعه‌شناسان و پژوهشگران در حوزه زنان باشد و در نهایت حاصل این پژوهش‌ها تبدیل به سیاست‌های اجرایی موفق در این حوزه شود.

محمد میهنی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه مسائل و آسیب‌های اجتماعی زنان واقعیت انکارناپذیر اجتماعی است که باید متناسب با سواد، جایگاه، نگرش، فکر و بینش افراد بومی‌سازی شود، بیان کرد: تصمیم‌سازی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اجتماعی بر اساس اقتضائات استان یکی از اهداف هیئت اندیشه‌ورز است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید