کد خبر: 242918
۰
۰
نسخه چاپی

دانشگاه کردستان در رنکینگ تایمز ۲۰۰ پله صعود کرد

به گزارش اقتصادآینده نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، رحمت صادقی اظهار کرد: در رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱، اطلاعات بیش از دو هزار دانشگاه از سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است که تنها هزار و ۵۲۷ دانشگاه شرایط لازم برای حضور در این سیستم رتبه‌بندی احراز کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس نتایج منتشر شده دانشگاه‌های آکسفورد، استنفورد و هاروارد به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم دنیا قرار دارند و در این میان دانشگاه کردستان که از سال گذشته توانسته وارد این رقابت شود، رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه‌های معتبر جهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: همچنین از میان ۴۷ دانشگاه ایرانیِ حایز شرایطِ لازم برای حضور در این رقابت، دانشگاه کردستان موفق به کسب جایگاه ارزشمند ۱۱ در بین دانشگاه‌های ایرانی شده است و بر اساس این گزارش در رتبه بندی سال گذشته، ۴۰ دانشگاه ایرانی در این عرصه حاضر بودند و این دومین بار است که دانشگاه کردستان در رتبه بندی مذکور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

صادقی یادآور شد: این رتبه‌بندی بر اساس پنج معیار آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش ۳۰ درصد، استنادات ۳۰ درصد، درآمدهای صنعتی ۲.۵ درصد و وجهه بین‌المللی ۷.۵ درصد در ۱۳ شاخص سالیانه از سوی پایگاه علمی تایمز منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: بهبود جایگاه دانشگاه کردستان حاصل ارتقای سطح فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، میزان استنادات و وجهه بین‌المللی دانشگاه در سالیان اخیر است.

گفتنی است تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات علمی دنیا است. این پایگاه از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۰۹ با همکاری پایگاه QS لیستی از برترین دانشگاه‌های دنیا را منتشرکرد. از سال ۲۰۱۰ هر یک از این پایگاه‌های رتبه‌بندی با روش‌شناسی متفاوت و به‌صورت مستقل اقدام به ارزیابی مراکز علمی کرد.

نتایج منتشر شده از سوی نظام‌های بین‌المللی رتبه‌بندی از چندین جنبه مهم حائز اهمیت است. ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها فرصت مناسبی را برای شناخت نقاط ضعف و قوت این مراکز علمی و در نتیجه امکان ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و پژوهش آنها را فراهم می‌سازد. همچنین، معرفی دانشگاه‌ها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی امکان ایجاد و گسترش همکاری‌های بین‌المللی و همچنین امکان جذب دانشجوی با کیفیت‌تر بین‌المللی را فراهم می‌آورد. از دیگر مزایای این رتبه‌بندی‌ها می‌توان به توسعه دانشگاه‌های کارآفرین و نوآور، تقویت ارتباطات اجتماعی و صنعتی با جامعه و مراکز صنعتی اشاره کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید