کد خبر: 243021
۰
۰
نسخه چاپی

سال تحصیلی جدید به ۷۵ مدرسه در استان قزوین نیازمندیم

به گزارش اقتصادآینده نیوز عسگر علی جوانبخت روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تشریح پویش آجر به آجر برای مشارکت همگانی در ساخت مدارس اظهار داشت: در سال‌های گذشته رویکرد ما در مشارکت خیرین در سطح کمک‌های قابل توجه در ساخت مدرسه یا مشارکت در تأمین سیستم‌های مورد نیاز آن بود اما امروز باید کاری کنیم تا همه افراد اعم از کوچک و بزرگ احساس تکلیف کرده و در ساخت مدرسه نقشی هر چند کوچک بر عهده بگیرند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: امروز مشارکت‌های کوچک و خرد یک هزار تومانی نیز برای ما اهمیت دارد و اگر بتوانیم بخش زیادی از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری را در ساخت مدرسه سهیم کنیم اتفاقات بزرگی در این عرصه رخ خواهد داد.

سال تحصیلی جدید به ۷۵ مدرسه در استان قزوین نیازمندیم

جوانبخت یادآور شد: برای ما فرهنگ ایثار و فداکاری اهمیت زیادی دارد و به نظر می‌رسد در نظام اسلامی شایسته نیست در استان دین مداری چون قزوین فقط ۳۰۰ خیر داشته باشیم در حالی که می‌توانیم نیمی از جمعیت را با مشارکت‌های خرد و کوچک در کار خیر سهیم کنیم.

نیازمند ۷۵ مدرسه در سال تحصیلی جدید هستیم

وی اظهار داشت: در سال جاری تحصیلی به حداقل ۷۵ واحد آموزشی جدید با یک هزار و ۱۲۵ کلاس درس نیاز داریم تا نیازهای تحصیلی را برآورده کنیم که تحقق آن به ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد که باید تأمین شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: ساخت هر مدرسه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و هر کلاس درس ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که شاید همه اعتبارات دولتی جوابگو نباشد و در این راستا به کمک خیرین نیازمندیم.

سال تحصیلی جدید به ۷۵ مدرسه در استان قزوین نیازمندیم

وی گفت: در استان قزوین تعداد یک هزار و ۱۸۶ کلاس درس تخریبی است که نوسازی آن بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و یک هزار و ۲۹۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است که این کار نیز ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

جوانبخت یادآور شد: حدود ۲۳ درصد مدارس استان نیازمند بازسازی است و ۷۷ درصد مدارس مقاوم سازی شده و در این زمینه شرایط خوبی داریم.

۲۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان اضافه شده است

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار داشت: در طول سال‌های ۹۲ تا ۹۷ با اجرای ۲۷۳ پروژه بیش از یک هزار و ۶۶۷ کلاس درس با ۲۵۰ هزار مترمربع ساخته شده که حدود ۳۰ درصد آن با مشارکت خیرین بوده است.

سال تحصیلی جدید به ۷۵ مدرسه در استان قزوین نیازمندیم

وی اضافه کرد: ۲۵۹ واحد آموزشی غیر دولتی داریم که ۱۷۹ واحد آن استیجاری و ۷۶ واحد نیز خریداری شده است.

جوانبخت گفت: ۷۴ درصد مدارس استان قزوین استیجاری، ۱۹.۵ درصد خریداری شده و ۶.۵ درصد احداثی است و در این مدارس وضعیت مناسب نیست و شرایط ۲۱ هزار دانش آموزی که در این مدارس تحصیل می‌کنند زیاد خوب نیست.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین بیان کرد: به دلیل محدودیت‌های مالی که ایجاد شده نتوانسته ایم حمایت خوبی از این مدارس داشته باشیم لذا از شهرداری، مسکن و شهرسازی و بانک‌ها انتظار داریم در این زمینه پشتیبانی بهتری داشته باشند.

استاندار سازی سیستم گرمایشی ۴۷۵۶ کلاس درس

جوانبخت در ادامه از استاندارد شدن سیستم گرمایشی مدارس خبر داد و اظهار داشت: از مجموع ۱۰ هزار و ۷۸۵ کلاس درس در استان تاکنون ۴۷۵۶ کلاس دارای سیستم گرمایشی استاندارد شده اند و امسال هم ۳۵۰ کلاس را هدف گذاری کرده ایم که در صورت تأمین اعتبار بخاری های گازی جمع آوری شود.

وی گفت: تکمیل سیستم گرمایشی در همه مدارس استان قزوین ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تأمین اعتبار همه مدارس تا پایان سال آِینده به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد.

سال تحصیلی جدید به ۷۵ مدرسه در استان قزوین نیازمندیم

۴۳ واحد آموزشی در مسکن مهر نیاز داریم

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین بیان کرد: در ناحیه شهری مهرگان که بزرگترین سایت مسکن مهر استان است پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت ساکن شوند که در این منطقه حدود ۲۲ هزار دانش آموز داریم که به ۷۳۳ کلاس درس نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در این منطقه به ۶۱ مدرسه نیاز داریم که تاکنون ۱۸ مدرسه ساخته شده و ۵ واحد آموزشی نیز در دست ساخت است و در حال حاضر سه هزار صندلی خالی داریم اما باید برای آینده فکر کنیم.

سال تحصیلی جدید به ۷۵ مدرسه در استان قزوین نیازمندیم

۳۰ پروژه آموزشی امسال تحویل می‌شود

جوانبخت یادآور شد: در استان قزوین ۲۸ مدرسه و دو سالن ورزشی با ۲۱۴ کلاس درس و ۳۰ هزار و ۲۱۶ مترمربع ساخته خواهد شد که تکمیل آنها بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۶۴ میلیارد تومان توسط دولت و ۵۳ میلیارد تومان توسط خیرین تأمین خواهد شد.

وی در پایان از خبرنگاران و دانش آموزان و سایر گروه‌های جامعه درخواست کرد با پیوستن به پویش «آجر به آجر برای مشارکت همگانی» در ساخت مدرسه سهیم شوند که جمعی از خبرنگاران به این پویش پیوستند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید