کد خبر: 243153
۰
۰
نسخه چاپی

فازهای دوم و سوم آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز افتتاح شدند

به گزارش اقتصادآینده نیوز این طرح با کار گذاری ۳۰ کیلومتر خط انتقال لوله پلی اتیلن سایز ۴۰۰ و ۳۱۵ میلی‌متر برای ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر و با اعتبار پیش‌بینی شده ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است. اعتبار مورد نیاز این مرحله نیز از محل اعتبارات استانی و کمک‌های بنیاد مستضعفان تأمین شده است.
با اجرای این پروژه ۲۴ روستای دیگر بخش غیزانیه از نعمت آب بهره مند شدند.
پیش از این نیز سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) این وعده را داده بود که در ۵۰ روز این خط آبرسانی به بهره‌برداری برسد.
همچنین فاز دوم آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه شهرستان اهواز امروز به صورت رسمی افتتاح شد.
در گام نخست طرح آبرسانی به غیزانیه امکان انتقال حداقل ۱۷ هزار مترمکعب آب به سمت ایستگاه نزهه فراهم شد و از ۳۰ روستای غیزانیه که به آب شرب دسترسی پیدا کرده‌اند، تعداد ۱۲ روستا به صورت شبانه روز و ۱۸ روستا به صورت ۱۰ ساعت در روز از نعمت آب بهره مند شدند.
همچنین در گام دوم این طرح آب شرب روستاهای رامشیر که پیش از این از چاه‌های کمتوله آب دریافت می‌کردند از شرق اهواز جدا شده تا از تأسیسات کمتوله به روستاهای شرق اهواز آبرسانی شود. توسعه ایستگاه تقویت فشار نزهه نیز یکی دیگر از اقداماتی بود که در فاز دوم این طرح اجرایی شد.
بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید