کد خبر: 243930
۰
۰
نسخه چاپی

۲۴ طرح مد و لباس فارس ثبت مالکیت معنوی شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز صابر سهرابی ظهر پنجشنبه در نشست هنرمندان و فعالان حوزه مد و لباس استان فارس که با حضور مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: تاکنون ۲۸ جشنواره و نمایشگاه در حوزه مد و لباس در فارس برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، افزود: امسال به دلیل بیماری کرونا و تعطیلی به وجود آمده فعالیت‌های خود را بر بستر فضای مجازی برگزار می‌کنیم که یک همایش در این رابطه در فضای مجازی، برگزار شد و چند همایش دیگر هم در حال تهیه مجوز هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه ۳ مؤسسه مد و لباس در شیراز در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: ۳ مؤسسه هم در شهرستان‌های آباده، اقلید و لار در حال فعالیت هستند و ۳ مؤسسه دیگر هم در حال تهیه مجوز بوده که به مؤسسات شیراز اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ۹ خانه مد در فارس فعالیت دارند، تاکید کرد: تنها یک نفر از این حوزه در لیست ۳ هزار نفری بیمه شدگان بیمه هنرمندان فارس قرار دارد و از این به بعد افراد دیگری هم از این حوزه به لیست بیمه هنرمندان اضافه می‌شوند.

سهرابی با یادآوری این مطلب ۲۲۶ نفر طراح مد و لباس فعال در فارس وجود دارند که ۲۴ طرح آنان ثبت مالکیت معنوی شده است، تاکید کرد: فارس در حوزه مد و لباس اقوام تنوع بسیاری دارد تا آنجایی که بتوانیم آن را رنگین کمان ناشناخته برای کشور و جهان بدانیم چرا که استان فارس تنوع فرهنگی قومیتی بسیاری وجود دارد.

مرضیه شفاپور نیز در نشست فوق، گفت: مد و لباس دومین صنعت پول ساز در دنیا است و این قابلیت وجود دارد که طراحان این صنعت را در کشور معرفی کنند.

دبیر کارگروه کشوری ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه مد لباس ایرانی و اسلامی باید به دنیا معرفی شود، افزود: پیشینه طولانی در حوزه مد و لباس داریم که نشان می‌دهد همیشه پوشش شایسته در اولویت مردم ما قرار داشته است.

وی با تصریح اینکه از علم، پایه هر کاری در دنیای امروز است، تاکید کرد: پایه اصلی مد و لباس، علم است و آنچه که مهم به شمار می‌رود موضوع آموزش در این حوزه است.

شفاپور در ادامه از راه اندازی شورای مد و لباس خبر داد و گفت: نگاه تمرکززدایی نسبت به تهران دارم و استان‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود بسیار می‌توانند مؤثر باشند و در داوری‌های خودم می‌خواهم از داوران استانی هم استفاده کنم.

وی همچنین ادامه داد: از استادان در بخش علمی و دانشگاهی استانی هم در شورا استفاده خواهیم کرد تا در کارگروه عضو شوند.

شفاپور با بیان اینکه جای نظر و ایده‌های فعالان مد و لباس در کارگروه مد و پوشاک خالی است، افزود: باید کمک کنیم که این صنعت را به جایگاه واقعی خودش برسانیم و در هفته‌های مد و رویدادهای مد باید طراحان شرکت کنند.

وی درعین حال عنوان کرد: جای خانه یا موزه طراحان خالی است که در تهران راه اندازی می‌شود؛ گردشگران می‌توانند از آن موزه برای آشنایی با مد و لباس ایرانی استفاده کنند که مطمئنم با توجه به ظرفیت فارس بخش اعظمی از این موزه به دست هنرمندان استان فارس ایجاد می‌شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید