بی‌مسئولیتی آب منطقه‌ای در شاهین‌شهر حادثه آفرید

بی‌مسئولیتی آب منطقه‌ای و مسئولین مربوطه برای چندمین بار در شهرستان شاهین شهر و میمه حادثه آفرید و حادثه ای دیگر جان پنج نفر ایرانی و افغانی ساکن شهرستان را در کانال انتقال آب کشاورزی گرفت.

به گزارش خبرنگار ما از شاهین شهر ؛ در حالی آخرین ماه از فصل تابستان را پشت سر می‌گذاریم که خبر غرق شدن شهروندان در هر نقطه از شهرستان در اثر غرق شدن در کانال های هدایت آب کشاورزی و استخر ذخیره آب به گوش می رسد ،این آمار تکان‌دهنده به یک بحران و هشدار جدی برای شهروندان و مسئولان تبدیل شده است و به صورت نگران‌کننده‌ای نیز در حال افزایش است .
هرچند می‌توان حوزه فرهنگ را مهمترین عامل ظهور و بروز این حادثه به شمار آورد ولی عملکرد و اقدامات مسئولان آب منطقه‌ای در قبال حفاظت از این کانال ها را نباید فراموش کرد قرار دادن علائم هشدار دهنده فنس کشی و همچنین ایجاد سازههای جداکننده مسیر ما بین  سکونتگاه ها و حریم شهرها و کانال انتقال آب کشاورزی از جمله مواردی است که شرکت آب منطقه‌ای باید به سرعت انجام و در اولویت قرار دهد.
 آیا کانال های انتقال آب کشاورزی در محدوده و حریم شهرهای شهرستان شاهین شهر و میمه اعتبار ایمن‌سازی دارد؟
 آیا تاکنون نسبت به علائم در مسیر اقدام شده است؟
 آیا آب منطقه‌ای خود را موظف به پاسخگویی افکار عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه می‌داند یا همچون سکوت‌در بی‌عدالتی در تقسیم آب در حق کشاورزان دشت برخوار و شاهین شهر سکوت اختیار می کند ؟
به گفته کارشناسان ۹۰ درصد این گونه حوادث فرد یا بی احتیاطی و عدم توجه نسبت به هشدارهای خود و اطرافیان خود را در معرض خطر می‌اندازد بنابراین باید نهادهای فرهنگی شهرستان در این زمینه آموزش‌های لازم را به مردم بدهد .
شرکت آب منطقه‌ای متولی کانال های آب و اداره کل جهاد کشاورزی متولی استخرهای کشاورزی است و باید به آموزش و توجیه بهره برداران اقدامات لازم و کافی را انجام دهد .
حال مطالبه قاطع شهروندان این است که در حالی که حصار کشی و نصب تابلو خطر برای یک  استخر در مزرعه و همچنین کانال های آب در مناطق مسکونی و کنار جاده‌ها و ضروری است و در اکثر شهرها رعایت شده است در شاهین‌شهر با این موضوع سهل نگاری صورت گرفته است این کم‌کاری از سوی سازمان آب منطقه‌ای و اداره کانال ها زیر نظر وزارت نیرو است که علیرغم دریافت هزینه آب از کشاورزان برای حصارکشی کانال‌های آب سهل انگاری کرده اند که قطعاً این موضوع با پیگیری شورا و شهرداری تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید