کد خبر: 244056
۰
۰
نسخه چاپی

عزاداری اربعین با رعایت پروتکل ها در مازندران انجام می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز احمد حسین زادگان عصر شنبه در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هیچ اجباری برای آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس وجود ندارد، افزود: برای حفظ سلامت دانش آموزان تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و نظارت‌های چند لایه بر روند اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس انجام می‌شود.

حسین زادگان، اظهار داشت: در امر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام سطوح و حتی مدارس معاونین معین انتخاب شده‌اند که در مناطق مختلف استانی این نظارت‌ها را انجام می‌دهند و هر گونه کم و کاستی در این زمینه را گزارش می‌کنند و با هر گونه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: هر گونه کوتاهی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس بر عهده آموزش و پرورش و در دانشگاه‌ها نیز بر عهده مسئولان این بخش از مؤسسات آموزشی کشوری است.

حسین زادگان، افزود: تمامی امکانات و تجهیزات لازم بهداشتی در مدارس برای پذیرش و حضور فیزیکی دانش آموزان وجود دارد لیکن اجباری برای حضور دانش آموزان وجود ندارد و افرادی که نخواهند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند، بستر آموزش مجازی برایشان فراهم شده است.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عزاداری اربعین امسال، متفاوت و با شور و شکوه همراه است، گفت: بر اساس تصمیم مسئولان عراقی، در اربعین سال جاری به دلیل درگیری این کشور با ویروس کرونا، آنها پذیرای هیچ زائری نخواهند بود و به طور طبیعی پیاده روی اربعین نیز برای سال جاری لغو شده است و در داخل نیز راهپیمایی نداریم اما مراسم عزاداری اربعین با شکوه همراه خواهد بود.

استاندار مازندران با بیان اینکه آئین عزاداری اربعین در مازندران نیز همانند دهه اول ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود ابراز امیدواری کرد هیأت‌های مذهبی در اجرای این آئین مذهبی نیز همانند دهه نخست محرم عمل کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با قدردانی از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با همین روند فعلی ادامه داشته باشد و صرفاً با رعایت این پروتکل‌ها می‌توانیم بر کرونا غلبه کنیم و آمار بیماران را کاهش دهیم.

وی افزود: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید سفت و سخت در واحدهای صنفی ادامه داشته باشد و با متخلفان در این حوزه نیز از سوی دستگاه‌های متولی برخورد شود و واحدهایی که در رعایت پروتکل‌ها کم کاری می‌کنند در صورت تداوم باید تعطیل شوند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید