کد خبر: 244101
۰
۰
نسخه چاپی

توجه به اشتغال در منطقه ویژه پارس ضروری است

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بابک دین‌پرست در نشستی با موضوع توسعه اقتصادی شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دیر و جم که ظهر روز سه‌شنبه (۱۸ شهریورماه) در پالایشگاه هشتم پارس‌جنوبی با حضور هادی هاشم‌زاده فرهنگ، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، ایرج خرمدل، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس، مسعود حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس و رئیس شورای راهبردی پتروشیمی‌ها، مدیران و مسئولان استان بوشهر و عسلویه و مدیران مجتمع گاز پارس جنوبی در فازهای ۲۰ و ۲۱ برگزار شد، گفت: طرح طبقه‌بندی و روزآمدکردن حقوق کارکنان در مجتمع گاز پارس جنوبی گامی مؤثر در مسیر همسان‌سازی و بهره‌مندی نیروی انسانی از امکانات و تسهیلات است که این مجتمع در این زمینه اقدام‌های بسیار شایسته‌ای انجام داده است.

وی به نقش بی‌بدیل این منطقه در مقابل تحریم‌های ظالمانه علیه کشور اشاره کرد ‌گفت: وظیفه همه ما است که از نگهداشت تولید در این منطقه حمایت کنیم، زیرا این منطقه محور اصلی مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه اقتصادی است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی وزارت کشور افزود: نفت به‌عنوان مهم‌ترین وزارتخانه اقتصادی کشور و وزارت کشور به‌عنوان تأمین کننده امنیت کشور دو وزارتخانه کلیدی کشور هستند که رابطه این دو ارگان در منطقه ویژه پارس با هماهنگی خوبی در جریان است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی وزارت کشور  ادامه داد: دو موضوع افزایش و نگهداشت تولید و حفظ اشتغال در پارس جنوبی باید در شرایط کنونی مورد توجه بیشتر قرار گیرد که در کنار این موضوع، مقابله با بیماری کرونا نیز نباید مغفول واقع شود.

دین‌پرست همچنین با اشاره به سند آمایش سرزمینی که در آستانه رونمایی است، گفت: با ارائه این سند موضوع عدم توازن و تعادل منطقه‌ای استان بوشهر برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش آمار بیکاری در استان بوشهر در سال ۹۸ گفت: بوشهر نهمین استان کشور در زمینه اشتغال است و با توجه به ظرفیت این استان، این رتبه باید کاهش داشته باشد.

دین‌پرست توجه به بخش گردشگری و کشاورزی برای افزایش آمار اشتغال در استان بوشهر را ضروری برشمرد و تصریح کرد: نباید انتظار داشت که برآورده شدن همه انتظارات در استان به سمت صنعت نفت سوق داده شود.

تولید روزانه بیش از ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین در پاس جنوبی

در ادامه این نشست، حسین شمشیری، معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به ارائه آماری از آخرین وضع مجتمع پرداخت و اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۲ پالایشگاه در پارس یک و دو تحویل این مجتمع شده است و دو پالایشگاه ۱۱ و ۱۲ هم حدود یک ماه پیش تحویل مجتمع گاز پارس جنوبی شدند، بخش خشکی فاز ۱۴ نیز در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه با تکمیل این پالایشگاه‌ها در مجموع مدیریت ۱۳ پالایشگاه توسط این مجتمع گازی انجام خواهد شد، افزود: هم‌اکنون حدود ۷۵ درصد گاز کشور توسط مجتمع پارس جنوبی تأمین می‌شود و تولید گاز شیرین مجتمع روزانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب است.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: معادل ۶۵۰ هزار بشکه در روز، محصول فرعی میعانات گازی در مجتمع تولید می‌شود که بخشی از آن به پتروشیمی‌ها و بخش زیادی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس تحویل و بخشی نیز صادر می‌شود.

شمشیری در پایان با بیان اینکه این استمرار تولید، مدیون تلاش حدود ۱۸ هزار نیرو انسانی در سطح مجتمع است، گفت: طبق بخش‌نامه ارسالی از وزارتخانه، طرح طبقه‌بندی مشاغل و ساماندهی نیروهای پیمانکاری در اولویت‌های مجتمع و در حال انجام است.

کامبیز صفتی، رئیس بهره‌برداری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در این نشست گفت: پالایشگاه هشتم کاملاً ایرانی است و دو سکوی آن با ۲۲ حلقه چاه به‌طور کاملاً عملیاتی در سرویس قرار دارند.

وی افزود: هم‌اکنون از این سکوها روزانه ۲ هزار فوت‌مکعب گاز دریافت می‌شود که از طریق دو خط لوله به پالایشگاه می‌رسد.

به گفته رئیس بهره‌برداری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی، مقدار تولید گاز شیرین پالایشگاه هشتم ۵۲ میلیون مترمکعب گاز در روز و تولید میعانات گاز این پالایشگاه روزانه حدود ۷۰ هزار بشکه است.

صفتی ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال به‌عنوان «سال جهش تولید»، با تشکیل کمیته‌های تخصصی، برنامه افزایش ۱۱۰ درصدی تولید در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در شکوفایی پالایشگاه هشتم اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و پیمانکاران پرتلاش داخلی در اولویت این پالایشگاه هستند، ضمن اینکه همکاری با سازندگان داخلی و استفاده از تجهیزات و مواد شیمیایی تولید داخل را نیز در اولویت قرار داده‌ایم.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید