کد خبر: 244120
۰
۰
نسخه چاپی

دزفول در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت/ تعطیلی بوستان ها

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی فرهمند پور شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد که در اواخر شهریور ماه و فصل پاییز با پیک بعدی کرونا و تداخل آن با آنفلوانزا مواجه شویم که متأسفانه این پیش بینی درست بود و اکنون آمار مبتلایان به کرونا در استان طی چند روز اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به اتفاقات قبلی و پیشگیری از آغاز پیک، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شدت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در دزفول و کاهش موارد ترخیصی از بیمارستان گنجویان، تصریح کرد: خوشبختانه موارد فوتی در شهرستان افزایش نداشته است.

فرهمندپور یادآور شد: باتوجه به اینکه آمار استان به طور ناگهانی افزایش یافته است در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد تا تمهیدات لازم ازجمله تاکید به استفاده از ماسک و برقراری ایستگاه‌های سلامت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تشدید شوند.

وی عنوان کرد: به دلیل تقاضای مردم طی چند روز گذشته پارک‌ها و بوستان‌های دزفول بازگشایی شدند اما با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم و حضور گسترده در بوستان‌ها پس از مشورت با دانشگاه علوم پزشکی دزفول مقرر شد از امشب تفرجگاه‌ها و پارک‌های شهرستان به صورت مجدد تعطیل شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: از دیگر مباحث مطرح‌شده در ستاد استانی مقابله با کرونا بازگشایی مدارس بود که بر این اساس حضور در مدارس برای دانش‌آموزان اختیاری است و سال تحصیلی جاری بر پایه آموزش‌های مجازی خواهد بود.

فرهمندپور ادامه داد: درصورتی‌که بنا بر ضرورت و یا تشخیص والدین دانش‌آموزان در مدارس حضور یافتند باید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت ویژه ای صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دزفول در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، تاکید کرد: اگر بی توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی تداوم یابد به زودی وضعیت قرمز و بحرانی‌تر از پیک قبلی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: در برخی از اماکن همانند فرودگاه و تعدادی از بانک‌های دزفول پروتکل‌های بهداشتی به صورت درست رعایت نمی‌شود لذا هشدار می‌دهیم که متولیان این اماکن نظارت بیشتری بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند.

فرهمندپور ادامه داد: استفاده از ماسک که خطر ابتلاء به کرونا را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد تأثیر بسزایی در کنترل بیماری دارد لذا مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگر افراد جامعه اهتمام ویژه ای نسبت به استفاده از ماسک داشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه عزاداری حسینی در دزفول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی برگزار گردید و روضه‌های خانگی که یکی از رسوم مطرح دزفول است نیز با اجرای صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی درحال برگزاری هستند.

فرهمند پور با تاکید براینکه مردم مراقبت‌های ویژه‌ای برای مقابله با کرونا داشته باشند، گفت: تمهیدات ویژه ای نیز در دزفول توسط گروه‌های جهادی صورت گرفته است و میزان قابل توجهی از امکانات مورد نیاز برای مواجه شدن با پیک بعدی کرونا در شهرستان مهیا شده است چرا که اولویت اصلی ما سلامت مردم است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید