کد خبر: 244148
۰
۰
نسخه چاپی

تشریح فرایند تولید کتاب های درسی و اقدامات انجام شده

به گزارش اقتصادآینده نیوز صبح امروز نشست خبری حسن ملکی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با موضوع «اهم اقدامات و چگونگی فرآیند تولید کتابهای درسی» برگزار شد و وی به توضیح تحولات در این حوزه و برخی حواشی پیش آمده درباره تغییرات جلد کتاب های درسی پرداخت.

وی گفت: ساختار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بازآرایی شده و تا بهمن ماه بسته های یادگیری و تربیتی نیز در همه ۱۱ حوزه یادگیری تدوین می شود و همه اینها در راستای سند تحول بنیادین است. اساس تمام فعالیت های ما سند تحول است و سومین مساله در این راستا شناسایی و جذب نیروی مومن و انقلابی است تا با یک دگردیسی جدی کار خود را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: آموزش کارشناسان نیز در راستای تحول در دست داریم با رویکرد فطرت گرایی توحیدی که رویکرد برنامه ریزی آموزشی ماست. معارف انقلاب اسلامی در کتاب های درسی نیز با جدیت دنبال می شود. ما معتقدیم کشور نیاز به دانش آموزان مبتکر و روحیه انقلابی دارند.

ملکی بیان کرد: قریب ۳۰ عنوان کتاب درسی ما در بخش نظری و فنی و حرفه ای محتوای انقلاب اسلامی را در بر می گیرد. پیشرفتهای کشور و قهرمانان دینی و ملی را در کتاب های درسی معرفی کردیم. همچنین معرفی جنایت ها و خیانت های آمریکا و صهیونیست در کتاب ها آمده است. از کارشناسان و روان شناسان برای درج این موارد در کتاب های درسی کمک گرفتیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: مساله چاپ سپاری کتاب های درسی گفت: به طور طبیعی یکی از کارهای اصلی سازمان آماده سازی و چاپ سپاری کتاب های درسی است. امسال تعداد عناوینی که چاپ شده در دوره ابتدایی ۵۱ عنوان، در متوسطه اول ۵۶ عنوان، در متوسطه دوم‌نظری ۱۳۷ عنوان، در متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه ای ۳۶۳ عنوان و در متوسطه دوم شاخه کاردانش نیز ۱۳۹ عنوان و در حوزه کودکان استثنایی نیز ۲۴۶ عنوان چاپ شده است که در مجموع ۹۹۲ عنوان می شود.

وی بیان کرد: در تیراژ ۱۴ میلیون دانش آموز چاپ شده است. در یک چنین حجمی از کارها که در هر مرحله تدوین و تولید و چاپ ده ها ضرورت و چالش را به همراه دارد باید هشیار باشیم. در چنین کار عظیمی ممکن است اشتباهاتی صورت بگیرد. شاید در هر مرحله تصمیماتی اتخاذ شود که نباید اتخاذ می شد.

تکمیل می شود…
 

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید