کد خبر: 244374
۰
۰
نسخه چاپی

محرومیت شدید در حاشیه شهر رشت بیداد می کند

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: عصر امروز (دوشنبه) به همت بسیج رسانه استان گیلان جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها با حضور در یکی از محلات رشت نشستی صمیمی با مدیران هفت محله آسیب پذیر این شهر برگزار و پای درد دل‌های مردم این مناطق محروم نشستند.

رفع محرومیت با روحیه جهادی جوانان انقلابی

در این نشست مسئول معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران با هدف محرومیت زدایی انجام شد، اظهار کرد: متأسفانه وجود محرومیت‌ها و مشکلات در شأن نظام و انقلاب اسلامی ایران نیست.

جاوید فلاح در ادامه با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف برای حل این مشکلات و رفع کمبودها و محرومیت‌ها، گفت: با توجه به این ریشه اکثر این محرومیت‌ها و مشکلات در شعارهای انقلابی است قطعاً اگر التزام واقعی و عملی وجود داشت شاهد چنین مشکلات نبودیم.

وی با بیان اینکه حل مشکلات و محرومیت‌ها در این محلات باید به دست جوانان انقلابی حل شود، افزود: نقش رسانه‌های نیز در این زمینه غیر قابل انکار است.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌ها حلقه واسط میان مسئولان و مردم هستند، ادامه داد: باید مشکلات و مطالبت مردمی و محرومیت‌ها از طریق انعکاس داده شده و به گوش مسئولان برسد.

وی بر ضرورت وجود نگاه جهادی برای برخورد با مشکلات تأکید کرد و گفت: باید با روحیه جهادی و انقلابی در مسیر حل مشکلات و رفع محرومیت‌ها تلاش کرد.

رسانه مطالبه گری کند

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه محرومیت زدایی عقیده و راه و رسم ما است، اظهار کرد: باید تلاش را برای رفع محرومیت‌ها مضاف کنیم.

سرهنگ مهدی پارسا با اشاره به ۲۲ افزایش نقاط آسیب پذیر در استان گیلان، گفت: این نقطه در ابتدای امسال تنها سه نقطه بود که امروز شاهد افزایش آن هستیم.

وی به نقش مهم رسانه‌ها اشاره و با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای باید فعالیت خود را در این زمینه افزایش دهند، تصریح کرد: رفع محرومیت‌ها باید در اولویت فعالیت رسانه‌ها قرار گیرد.

ضرورت آسیب شناسی محلات حاشیه رشت

یکی از جوانان محله سلیمان داراب که عضو گروه جهادی محله نیز است در این نشست با تأکید بر اینکه باید مسائل این محله‌ها آسیب شناسایی شود، افزود: اسکان غیر رسمی در حاشیه شهر از مهم‌ترین چالش‌های چند ساله اخیر در این محلات است.

وی با بیان اینکه باید مصوبات شهرداری و شورا درباره این محلات‌ها بررسی شود، گفت: باید مشخص شود محدوده شهر رشت کجاست اگر این محلات جز شهر رشت هستند چرا تاکنون خدمات شهری به ساکنان آن ارائه نمی‌شود.

نبود زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی

جوان دیگری از این محلات در ادامه جلسه با اشاره به اینکه اکثر ساکنان این منطقه مهاجران به ویژه زنان سرپرست خانوار و کارگران روز مزد هستند، افزود: نبود زیرساخت‌ها، زمین ورزشی، فاصله دور با مراکز آموزشی و عدم وجود امکانات فرهنگی از مهم‌ترین چالش‌ها است.

وی به مشکلات تردد و آب شرب و فاضلاب در این مناطق اشاره کرد و گفت: امنیت نیز در این مناطق با مشکل مواجه است و حمل و نقل عمومی نیز ضعیف است.

جولان فروشندگان مواد مخدر در حاشیه شهر

در ادامه یکی دیگر از جوانان این محلات با اشاره به وجود خرده محل‌های بسیار با تراکم جمعیت بالا در رشت، اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس عمومی برای حمل و نقل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بزهکاری در این مناطق بیداد می‌کند، تصریح کرد: حضور فروشندگان خرد مواد مخدر و توزیع آن در میان جوانان مهم‌ترین چالشی است که با آن مواجه هستیم.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید