کد خبر: 244381
۰
۰
نسخه چاپی

جزئیات ابتلای دانش آموزان لرستانی به کرونا/حضور بیماران در مدرسه!

به دنبال پیگیری خبرگزاری مهر پیرامون وضعیت دانش آموزان مبتلا به کرونا، مریم کوشکی امروز دوشنبه توضیحاتی را به این خبرگزاری ارسال کرد و اظهار داشت: از ابتدای شهریورماه جاری تا بیستم همین ماه، تعداد ۲۸ مورد مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در دامنه سنی ۷ تا ۱۸ سال را در شهرستان سلسله داشتیم.

طی تماس‌های مراقبین سلامت ۷ نفر از این دانش آموزان کرونایی ورود به مدرسه را اعلام کردند

وی با بیان اینکه مراقبین سلامت در این مدت پیگیری‌های لازم را انجام دادند، تصریح کرد: طی تماس‌های مراقبین سلامت تنها ۷ نفر از این تعداد ورود به مدرسه را اعلام کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: توجه داشته باشید که دوره کمون بیماری ۲ هفته است، ضمن اینکه نتایج تست‌ها دست کم ۴۸ ساعت بعد از نمونه گیری اعلام می‌شوند، با این تفاسیر زمان ابتلاء برخی از این افراد به قبل از ورود به مدرسه برمی گردد.

کوشکی افزود: طی بررسی‌های انجام شده توسط مراقبین سلامت، عمده این افراد قبل از ابتلاء در اماکن پرازدحام حضور داشته و یا والدینشان در این گونه اماکن حضور دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حال عمومی تمامی این افراد خوب است، گفت: نظارت کارشناسان سلامت بر مدارس آغاز شده است و از فعالیت هر مرکز آموزشی که حتی یک بند از پروتکل‌ها را رعایت نکرده باشد ممانعت خواهد شد.

موج تأیید و تکذیب‌های یک خبر!

بنا بر این گزارش سرپرست فرمانداری سلسله پیش از این در گفت و گو با صدا و سیما خبر از ابتلای ۳۹ دانش آموز این شهرستان به کرونا داده بود که بازنشر این خبر در خبرگزاری مهر بازتاب‌های زیادی به همراه داشت.

این در حالیست که طی روزهای اخیر موج تأیید و تکذیب‌ها در این رابطه در فضای رسانه‌ای استان به راه افتاده و موضوع تا کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش نیز کشیده شده است.

واکنش آموزش و پرورش: دانش آموزان کرونا گرفتند ولی نه در مدرسه!

در آخرین اظهار نظرها در این رابطه فرید بهرامی معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به درج خبری در رسانه‌ها مبنی بر ابتلای ۳۹ دانش‌آموز شهرستان سلسله به ویروس کرونا، گفت: هیچ گونه ارتباطی بین ابتلای دانش آموزان اعلام شده مبتلا به کرونا با بازگشایی مدارس وجود ندارد.

وی، گفت: یک هفته بیشتر از بازگشایی مدارس نمی‌گذرد و در شهرستان سلسله نیز بازگشایی مدارس و آموزش حضوری به دانش آموزان از هفته گذشته به دلیل اعلام شرایط قرمز در این شهرستان در کمتر از ۱۰ درصد مدارس و آن هم به شکل حضور اختیاری دانش‌آموزان و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در بحث نتایج اعلامی آزمایش تشخیص کرونا مورخ ۲۱ و ۲۲ شهریور از سوی شبکه بهداشت شهرستان سلسله در خصوص مثبت بودن ابتلاء ۱۸ دانش آموز، پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام گرفته از طریق مدیران مدارس مشخص شد که تنها یک نفر از دانش آموزان و آن هم در یکشنبه گذشته صرفاً جهت تحویل کتاب به مدرسه مراجعه کرده و نتیجه مثبت ابتلای ۲۱ دانش‌آموز دیگر به ویروس کرونا نیز قبل از بازگشایی مدارس به آنها اعلام شده است.

ورود دانش آموزان مبتلا به مدرسه ابعاد جدیدی از پرونده را باز می‌کند؟

تا اینجای ماجرا ابتلای دانش آموزن به کرونا - پیش از حضور در مدرسه- توسط مسئولان مختلف مورد تأیید قرار گرفته و حالا حضور برخی از این مبتلایان در مدرسه نیز مهر تأیید خورد تا طی روزهای آینده شاهد خبرهای جدی تری در این زمینه باشیم.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید