کد خبر: 244424
۰
۰
نسخه چاپی

یزد نیازمند ۳۶ پایگاه اورژانس جدید/آمبولانس‌ها به روزرسانی می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز احمد دهقان روز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت سالروز تأسیس فوریت‌های پزشکی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۶ پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان یزد مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، تعداد پایگاه‌های اورژانس در استان یزد بر اساس استانداردهای تعریف شده باید به ۹۰ مورد برسد بر این اساس در حال حاضر استان یزد نیازمند ۳۶ پایگاه اورژانس جدید شامل ۱۴ پایگاه شهری و ۲۱ پایگاه جاده‌ای است.

دهقان عنوان کرد: برای ۹۰ درصد پایگاه‌های مورد نیاز زمین تأمین شده و در مواردی نیز به دلیل عدم امکان مالی برای دولت به منظور ساخت پایگاه و تجهیز آن، خیران وارد عمل شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد یادآور شد: در ۹۰ درصد پایگاه‌های در حال احداث از پتانسیل و ظرفیت خیران برای ساخت و تجهیز استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون میانگین رسیدن نیروهای اورژانس بر بالین بیماران، در شهرها هفت دقیقه و در جاده ۱۲ تا ۱۵ دقیقه است، افزود: تلاش ما این است که این استانداردها رعایت شود.

دهقان ادامه داد: در حال حاضر ۹۸ درصد حوادث ترافیکی استان توسط نیروهای اورژانس پوشش داده می‌شود ضمن اینکه برای گسترش خدمات، ۱۲ پایگاه را خرید خدمت کرده‌ایم و از بخش خصوصی نیز برای پوشش حوادث استفاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه روزانه ۱۱۰ مورد انتقال به بیمارستان توسط اورژانس یزد انجام می‌شود، اظهار داشت: بیشترین علت درخواست کمک و خدمات از اورژانس در استان یزد مربوط به بیماران قلبی و عروقی و سپس حوادث ترافیکی است.

دهقان ادامه داد: سقوط از ارتفاع، سوختگی، مسمومیت‌ها به ویژه مسمومیت با منواکسید کربن به ویژه در فصل سرما، مسمومیت دارو و غرق شدگی نیز از دیگر مواردی است که از اورژانس برای رسیدگی به آنها درخواست کمک می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام پایگاه‌های اورژانس استان یزد به تجهیزات مورد نیاز مجهز هستند، افزود: به زودی نیز سه دستگاه آمبولانس جدید به شهرهای ابرکوه، اشکذر و اردکان ارسال می‌شود و در اختیار پایگاه‌های اورژانس این شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد همچنین از تلاش و پیگیری برای به روزرسانی آمبولانس‌های قدیمی یزد خبر داد.

دهقان همچنین از فعالیت ۶۰ دستگاه آمبولانس خصوصی در یزد خبر داد و گفت: این آمبولانس‌ها کمک بسیار خوبی برای اورژانس استان هستند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید