کد خبر: 244444
۰
۰
نسخه چاپی

طرح آجر به آجر در خراسان شمالی با کمک ۱۸ میلیاردی اجرا می‌شود

امین فلاح در گفتگو با مهر با بیان اینکه گسترش مشارکت‌های خرد مردمی در امر مدرسه سازی در واقع مهم‌ترین راهبرد طرح آجر به آجر است، اظهار کرد: در این طرح ظرفیت فضای رسانه‌ای و مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد و رسانه‌ها باید به کمک طرح آجر به آجر بیایند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: طرح آجر به آجر اقدامی عملی برای تکمیل پروژه‌های آموزشی است و امکان حضور افراد بیشتری را در این فعالیت مهم اجتماعی که توان مالی تأمین هزینه کامل برای احداث یک مدرسه را ندارند فراهم می‌سازد.

وی بابیان اینکه خراسان شمالی دارای ۴۸۶ خیر مدرسه ساز است گفت: در طرح آجر به آجر امیدواریم بتوانیم تعداد خیران مدرسه ساز را به پنج هزار خیر ثبت شده برسانیم و از کمک‌های خُرد در کنار خیران کلان استفاده کنیم.

فلاح تصریح کرد: آجر به آجر، طرح بسیار خوبی است که نیازمند فرهنگ سازی بوده و رسانه‌ها نیز در این رابطه باید کمک کنند زیرا هدف از اجرای این طرح، انجام کارهای بزرگ با کمک‌های خُرد مردم است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: در جهت کمک به این طرح مذاکراتی را با سازمان‌ها و ارگان‌های متعدد داشته‌ایم که هم اکنون در حال اجرا است.

وی از برش ۱۸ میلیاردتومانی این طرح در خراسان شمالی خبر داد و گفت: با هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال حدوداً هر ۸ روز باید یک تفاهم‌نامه با خیران ثبت شود که در مجموع رقمی معادل ۴۵ مدرسه را شامل می‌شود.

فلاح در پایان درباره نحوه مشارکت مردم در این طرح خاطرنشان کرد: مردم خیر و نیک‌اندیش خراسان شمالی می‌توانند با مراجعه به سایت مهر مدرسه در این طرح مشارکت کرده و حتی استان و شهر مربوطه را برای کمک انتخاب کنند و همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های مجمع خیرین مدرسه ساز در استان واریز و سهمی را در ساخت مدرسه داشته باشند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید