امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

افتتاح نخستین خط تولید تیوپ لیزر سیلد گاز کربنیک خاورمیانه در تبریز

 افتتاح نخستین خط تولید تیوپ لیزر سیلد گاز کربنیک خاورمیانه در تبریز

 

   اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  نخستین خط تولید انبوه «تیوپ لیزر سیلد گاز کربنیک» خاورمیانه امروز سه شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در شهرک صنعتی فناوری‌های پیشرفته تبریز افتتاح شد.

 

 دانش فنی تولید تیوپ لیزر سیلد گاز کربنیک توسط شرکت دانش بنیان صنایع نوین اندیش سهند آرام تبریز تولید شده و در فاز نخست آن تعداد ۵ هزار تیوپ لیزری در سال تولید می ‌شود.

با افتتاح این کارخانه،  ایران به عنوان پنجمین کشور دارای فناوری تولید تیوب لیزر سیلد گاز کربنیک در جهان شناخته می شود.

تیوپ لیزری به فناوری پیشرفته برای تولید نیاز دارد و کاربرد آن در تمام تجهیزات بیمارستانی برای تصویربرداری لیزری و در حوزه صنعت و تولید اعم از دستگاه های برش، حکاکی روی فلز، چوب، چرم، لایه برداری پزشکی و حتی حوزه دفاعی کاربرد دارد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی روز سه شنبه در مراسم افتتاح این طرح با بیان اینکه برای پروژه خط تولید تیوب لیزر سیلد گاز کربنیک ۸۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: این مهم به دست محققان داخلی و مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به اجرا گذاشته شده است.

عبدالرضا واعظی با اشاره به اینکه این کارخانه به وسعت ۶ هزار متر مربع به عنوان نخستین کارخانه تولید تیوب لیزر گازکربنیک در خاورمیانه به شمار می رود، گفت: ظرفیت تولید روزانه آن ۵۰ تیوب لیزر است که این رقم به ۱۵ هزار در سال نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فناوری تولید این محصول تاکنون در انحصار کشورهای انگلیس، آمریکا، آلمان و چین بود، ایران را پنجمین کشور جهان در دست یابی به این فناوری بسیار مهم و محوری اعلام کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید