باید جوانان را باید حفظ کنیم

 باید جوانان را باید حفظ کنیم

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: باید جوانان را حفظ کنیم و اگر از مهاجرت جوانان به تهران ناراحت می‌شویم، باید زمینه را در استان برایشان فراهم کنیم.

 

 سورنا ستاری در دیدار با امام جمعه تبریز افزود: زمانی تصور بر این بود که توسعه سخت افزاری است و بعدها توسعه را نرم افزاری دانستیم ولی الان متوجه شده ایم توسعه فرهنگی است.

وی اظهار کرد: اهمیتی که به نیروی انسانی داده می شود بسیار مهم است تا چه محیطی برای کارآفرینی فرزندانمان ایجاد کنیم.

ستاری با بیان اینکه تمام مشکلات با دانش حل می شود و نیاز به ایجاد فرهنگ عمومی در جامعه است، گفت: دانشگاه باید خود را مسوول تحول بداند و بخواهد که تحول در جامعه ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اشتباهات تاریخی در رابطه با آموزش داشته ایم ، اظهارداشت: تحصیل فرزندانمان باید با رویکرد تحول همراه باشد تا در جامعه اشتغال و ارزش افزوده ایجاد شود نه اینکه درس بخوانند تا کارمند شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه در حوزه های زیرساختی نیاز به سرمایه گذاری های عظیمی است افزود: پارک رشد از شرکت های فناور حمایت می کند ولی بخش خصوصی نیز باید ورود کند و از این شرکتها در راستای تولید محصول حمایت کنند .

وی اضافه کرد: در بحث فرهنگی در حوزه صنایع نرم ستاد خاصی داریم ،

ستاری بابیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اشرافیت خوبی در مفاهیم علم و فناوری دارند، گفت: دولت باید زیرساخت ها را درست کند ولی نیازمند یک زایش در حوزه فرهنگ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ نقش بسیار مهمی در توسعه دارد و تفکرات ما در دانشگاه و مراکز پژوهشی باید به اهمیت دادن به انسان ها معطوف شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه یکی از امتیازات دانشگاه های ما و پیشرفت هایی که در حوزه علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان شاهد هستیم وجود مدیریت ارشد دانشگاهی در استان است که موانع پیشرفت را لمس می کند و بر این موضوع اشرافیت دارند.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم افزود: یک حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارکها لازم است تا برنامه های خود را انجام دهند.

وی بر توجه ویژه به نخبگان تاکید کرد و گفت: جوانان نخبه ای در استان وجود دارد که نیاز به حمایت های ویژه از سوی دولت است تا توانایی های خود را نشان دهند.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: تنها تسهیلات و امکانات به مرکز استان اختصاص داده نشود و برای شهرهای دیگر مثل مرند، میانه و مراغه که فرمانداری ویژ دارند توجه ویژه لازم است.

وی اظهار کرد: از برنامه های و رویداد های استارت آپ در زمینه های مذهبی و اجتماعی نیز حمایت شود.

امام جمعه تبریز بر تقویت خیریه هایی که با موضوع اشتغال در بستر فضای مجازی فعالیت می کنند، تاکید کرد و گفت: فروشگاه های اینترنتی برای اشتغال در مناطق محروم می توان راه اندازی کرد.

وی بر ایجاد مرکز فناوری و نوآوری فعالیت های نرم و فرهنگی در سطح شمالغرب در تبریز تاکید کرد و گفت: موضوع شتاب دهی مرکز فرهنگی قرآنی هم مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: باید کانونی برای نخبگان فرهنگی ایجاد شود تا برای ایده پردازی هایشان جمع شوند با موضوعات مختلف و ایده های جدید فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری یک رویداد گردشگری اسلامی با محوریت بناهای تاریخی و مشاهیری که در این استان است فعال شود.

امام جمعه تبریز همچنین گفت: صنایع با محورهای فناوری با تکیه بر روستاها و کشاورزی در استان ایجاد شود و صنایع روستا دوست نام گیرند.

وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی جزو اولی نها در طول انقلاب اسلامی بوده است و امیدواریم در حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان نیز جزو اولین ها باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از موفقیت هایی که امروز در حوزه صنعت دفاعی در نیروهای مسلح داریم مرهون هدایت های مقام معظم رهبری و همت والای شهید ستاری است که از نیروی هوایی شروع شد .

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در سفری یک روزه به تبریز از ۱۱ طرح فناورانه رونمایی کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید