۲۴ میلیارد تومان صرف طرحهای توسعه منطقه ۲ شهرداری اصفهان می شود

به گزارش  دفتر مرکزی روزنامه اقتصادآینده از اصفهان ؛

 

کاووس حقانی روز سه شنبه در نشست خبری مجازی افزود: پروژه‌های محرک توسعه این منطقه از جمله خانه کودک با ۱۰ میلیارد تومان و احداث پارکینگ خیابان خرم ۱۳ میلیارد تومان است که در مجموع ۲۴ میلیارد تومان به پروژه‌های محرک توسعه منطقه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: منطقه ۲ شهرداری با بیش از ۲ میلیون مترمربع مساحت با شهرهای خمینی شهر و شاهین شهر همسایه است همچنین در مجاورت منطقه یک، ۹، ۱۱، ۱۲ و هشت واقع شده است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: از این ۲ میلیون مترمربع ۴۸ درصد داخل محدوده شهر اصفهان و ۵۲ درصد خارج از محدوده شهری است.

وی افزود: قسمت عمده اراضی داخل محدوده شهری منطقه ۲ اراضی کشاورزی و پهنه‌های گستره ویژه است.

حقانی با بیان اینکه اکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع فضای سبز شهری در این منطقه وجود دارد، اظهار کرد: سرانه فضای سبز منطقه ۲ شهرداری با توجه به جمعیت ۷۱ هزار نفری حدود ۲۶ مترمربع است.

وی اضافه کرد: در سال جاری حدود سه میلیارد تومان برای زیرسازی، آسفالت و لکه گیری منطقه ۲ شهرداری بودجه تعیین شد تا سطح ایمنی و کیفیت معابر افزایش یابد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت: یکی از پروژه‌های مهم منطقه کلکتور امام خمینی (ره) به طول ۱۲ کیلومتر است، همچنین پروژه تنقیه و چاه‌های آب باران برای جلوگیری از آب گرفتگی در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع آلودگی در سطح منطقه ۲ شهرداری از قدیم اقدامات خوبی توسط شهرداری صورت گرفته اما به موانعی برخورد کرده است، بیشترین آلودگی این منطقه در محدوده ۱۸ هکتاری مربوط به موزاییک سازان و مصالح فروشان و اراضی کشاورزی بایر است.

حقانی با اشاره به اقدامات فرهنگی در منطقه ۲ شهرداری اظهار کرد: پنج فرهنگسرا، سه سالن مطالعه و ۲ ورزشگاه در منطقه وجود دارد همچنین ساخت خانه فرهنگ رسالت به زودی کلنگ زنی می‌شود.

در شهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

همچنین این خطه دارای ۱۵ منطقه شهری، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی، ۷۰۰ هزار خانه، حدود ۳۶۰ هکتار اراضی آموزشی، ۵۰ هکتار پارکینگ، یکهزار و ۱۰۰ هکتار فضای عمومی و ۳۰۰ هکتار باغ داخل محدوده شهری است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید