کد خبر: 244569
۰
۰
نسخه چاپی

بهره‌مندی ۹۹.۹ درصدی مناطق شهری البرز از گاز طبیعی

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین تقی‌نژاد در این باره گفت: از مجموع ۱۷ شهر استان البرز ۱۶ شهر زیر پوشش شبکه گاز طبیعی بوده و  شهر آسارا نیز در ماه‌های آینده به شبکه سراسری گاز می‌پیوندد.

وی ادامه داد: دو شهرستان اشتهارد و فردیس با تکمیل شبکه گازررسانی در مناطق شهری و روستایی جزو مناطق سبز کشور قرار گرفتند؛ ۱۵۸ روستای استان نیز تاکنون از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تصریح کرد: اکنون عملیات گازرسانی به ۴۲ روستا در طالقان، هشت روستا در بخش آسارا، چهار روستا در شهرستان ساوجبلاغ و چهار روستا در نظرآباد تداوم دارد.

به گفته تقی‌نژاد، استان البرز ۲۸۸ روستا دارد که بیشتر روستاهای پرجمعیت استان زیر پوشش شبکه گاز قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه طول شبکه توزیع گاز استان البرز بیش از ۶ هزار کیلومتر است، افزود: سالانه حدود ۴۰ هزار مشترک جدید به مشترکان گاز افزوده و سالانه ۶ میلیارد مترمکعب گاز در این استان مصرف می‌شود که ۵۰ درصد آن در بخش خانگی و ۵۰ درصد دیگر در سایر بخش‌ها از جمله صنعت و نیروگاهی به مصرف می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: اکنون ۳۰۰ دفتر پیشخوان دولت در استان به مردم خدمات بخش گاز ارائه می‌دهند، ضمن آنکه خدمات الکترونیک نیز توسعه یافته است.

تقی‌نژاد یادآور شد: برای ارتقای سطح خدمات به مردم و بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی با مراکز دانشگاهی و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جمله دانشگاه‌های خوارزمی و هنر و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز نیز قرارداد همکاری امضا کردیم.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید