کد خبر: 244617
۰
۰
نسخه چاپی

اختتامیه چهارمین جام باشگاه کتابخوانی گیلان برگزار شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) طی مراسمی با رعایت دستور العمل های بهداشتی اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی استان گیلان در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد.

بهنام رمضان نژاد دبیر اجرایی چهارمین جام باشگاه‌های کتابخوانی گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ضمن قدردانی از اداره کل ارشاد برای ایجاد بسترهای مناسب برای اجرای این جام، اظهار کرد: با همکاری اداره کل ارشاد گیلان برای اولین بار اجرای جام در دوره چهارم به بخش خصوصی سپرده شد.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف جام باشگاه‌های دوره‌های گذشته بخشی از برنامه‌های امسال بود، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که امسال مد نظر قرار گرفت بخش آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان بود.

رمضان نژاد با اشاره به اینکه جام باشگاه طرحی آموزش محور است، تصریح کرد: فعال کردن دبیرخانه‌های شهرستانی و تأمین کتاب که یکی از چالش در سال‌های گذشته بوده گام خوبی برداشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برقراری ارتباط مستمر با دبیرخانه مرکزی برای بازتاب فعالیت‌های انجام شده در استان گیلان از دیگر برنامه‌های در جام باشگاه‌های امسال بود، بیان کرد: افزایش تعداد کارگاه‌های آموزشی امسال مورد توجه قرار گرفت و در زمینه رفع کاستی‌ها نیز اقدامات خوبی شده است.

رمضان نژاد با اشاره به اینکه موقعیت آفرینی یکی دیگر از برنامه‌های امسال بود، افزود: حضور در پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان، تشکیل گروه داوری ویژه برای هر شهرستان با فعالیت ۱۷ داور و همچنین خود انتقادی و بررسی و آسیب شناسی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۶۴۵ نفر در کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در این دوره شرکت کردند، گفت: در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی گیلان در مجموع ۴۵۰ باشگاه با بیش ۲۰۰ تسهیل گر و ۳۵۰۰ عضو فعالیت داشتند.

رمضان نژاد با اشاره به تهیه ۳۴۲ عنوان از کتاب‌های های درخواستی اعضا، ادامه داد: در نهایت ۳۵ باشگاه، ۳۹ فیلم معرفی کتاب و ۳۸ نامه به نویسنده انتخاب و به عنوان آثار برگزیده به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شد.

در پایان برگزیدگان چهارمین جشنواره جام باشگاه‌های کتابخوانی گیلان معرفی و تجلیل شدند.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید