افزایش شاخص های خدمت رسانی در حوزه برق تبریز

افزایش شاخص های خدمت رسانی در حوزه برق تبریز

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه، بهبود و اصلاح در حوزه برق تبریز تعریف شده است، گفت: از این میزان به طور متوسط ۱۴۰ میلیارد تومان طرح خاتمه یافته اعلام می‌شود.

 

 عادل کاظمی در کنفرانس خبری  با خبرنگاران با اشاره به اقدامات این شرکت جهت عبور از خاموشی و کمترین میزان خاموشی در سال جاری اظهار کرد: به خاطر همکاری بیش از ۴ هزار اعم از صنعتی، تجاری و کشاورزی کمترین میزان خاموشی را داشتیم و از اول پاییز برنامه ریزی برای پیک زایی سال ۱۴۰۰ را نیز انجام می دهیم.

 

وی گسترش استفاده از چراغ های «ال ای دی» در شبکه روشنایی معابر، هوشمندسازی کنتورهای مشترکان سنگین را از جمله اقدامات شرکت برق تبریز در راستای مصرف بهینه و عبور از خاموشی ها عنوان کرد و گفت: شرکت توانیر از سال گذشته طرح تحول توزیع را شروع کرده و برنامه ای جهادی را دنبال می کند و قصد داریم تا پایان سال کل مشترکان مجهر به کنتور هوشمند شوند.

 

کاظمی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم شاخص های خدمت رسانی در حوزه برق افزایش یابد، خاطرنشان کرد: در شرکت برق تبریز متوسط زمان واگذاری انشعاب کاهش یافت و از ۲۷ روز به ۹ روز رساندیم.

 

وی از کاهش متوسط طول عمر اجرای پروژه‌ها خبر داد و افزود: پیش از این متوسط اجرای پروژه ها ۲۵۰ روز بود ولی هر سال کاهش دادیم و اکنون بین ۸۵ تا ۹۰ روز است که تلاش می کنیم به ۶۰ روز برسانیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز، با اشاره به اینکه در شاخص تلفات انرژی، میانگین کشوری نزدیک به ۱۰ درصد است، خاطر نشان کرد: سه سال قبل تلفات برق تبریز ۹.۳ درصد بود و امسال به ۸.۵ درصد رسیده است و به دنبال پایداری شبکه توزیع و گاهش بیشتر تلفات هستیم.

 

کاظمی با بیان اینکه در بهره برداری، میزان خاموشی شاخص مهمی است که از زمان اعلام به سامانه تلفنی برق تا زمان وصل برق کاهش یافته است، گفت: به دنبال برقراری عدالت نسبی در کل مناطق هستیم و تلاش می کنیم خدمات دهی خود را به منطقه محروم و برخوردار تقسیم نکنیم.

 

وی با اشاره به ضرورت نصب کنتور هوشمند در تبریز و رصد آنلاین مصرف برق در منطقه، اظهار کرد: در سه سال قبل، ۸۰ کنتور هوشمند در شهرستان نصب شده بود اما اکنون پنج هزار مشترک با کنتور هوشمند داریم که هر ۱۵ دقیقه اطلاعات مصرف ارسال می شود. اکنون کل صنایع سنگین مجهز شده و تلاش می کنیم به تدریج سایر صنایع هم تجهیز شوند.

 

کاظمی اصلاح شبکه توزیع و تجهیز و جایگزینی کابل‌های مسی فعلی با کابل‌های خود نگهدار را از جمله اقدامات این شرکت برشمرد و گفت: تا کنون ۷۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار نصب شده و ۴۰۰ کیلومتر هم در دست اقدام است و تلاش می کنیم تا پایان امسال به مرز ۱۰۰۰ کیلومتر برسانیم؛  مزیت این اصلاح شبکه، کاهش تلفات، کاهش مخاطرات برق گرفتگی، برق دزدی و دزدی سیم و کابل است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس، طرح جهادی برای اصلاح خطوط پرخطا و دارای بیشترین خاموشی آغاز می‌شود افزود: هفته آینده با ۲۵ اکیپ عملیاتی به صورت ضربتی مشکلات این خطوط را رفع خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به جزئیات طرح برق امید گفت: دستورالعمل اجرایی آن در دست تدوین است که بر اساس این طرح مشترکان خانگی به سه بخش کم مصرف زیر ۸۰ کیلووات، خوش مصرف با ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت و پرمصرف با بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت تقسیم بندی شده است.

 

کاظمی هدف این طرح را کاهش مصرف برق با رویکرد تشویقی دانست و افزود: ۸.۵ میلیون مشترک و ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کم مصرف هستند و بهای برق مصرفی را پرداخت نخواهند کرد و برای پرمصرف ها هم فرصت ۶ ماهه داده می شود تا به کاهش مصرف اقدام کنند یا از برق خورشیدی استفاده کنند و پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی می‌شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید