کد خبر: 244959
۰
۰
نسخه چاپی

گنجینه دفاع مقدس برای نسل امروز بازخوانی شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در نماز جمعه بجنورد که در محل مصلی این شهر برگزار شد، دفاع مقدس را گنجینه‌ای گران بها توصیف کرد و اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس یک قطعه نورانی و نقطه عطف در تاریخ اسلام و مسلمانان بود.

امام جمعه بجنورد یکی از علل پیروزی مردم ایران بر دشمنان در جنگ تحمیلی را توکل بر خداوند دانست و ادامه داد: کسانی که توکلشان ضعیف بود می‌ترسیدند اما امام خمینی و رزمندگانش به دلیل توکل بالا به خداوند ترسی نداشتند و در جنگ پیروز شدند.

وی افزود: تجاوز و حمله دشمنان به خاک جمهوری اسلامی ایران ۸ سال طول کشید آن هم در حالی که نهادهای حاکمیتی سر و شکل مناسبی به خود نگرفته و مجموعه‌های نظامی سر در گم بودند با این حال امام خمینی دشمن را به دزد توصیف کرد و وعده داد آنها سیلی خواهند خورد و این بیان مردم را آرام کرد.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: دفاع ما در جنگ زبان زد دنیا شد زیرا در آن زمان مردم همدل شدند و مردم پشت جبهه با تمام توان به رزمندگان خدمات می‌دادند و این اتفاقات باعث شد یک انقلاب رفتاری رخ دهد زیرا مردم نق نمی‌زدند و مشکلات را تحمل می‌کردند که از این رو یاد دوران صدر اسلام زنده شد.

امام جمعه بجنورد بیان داشت: مردم در دفاع مقدس محبوب هایشان را برای حفظ محبوب‌ترین دادند؛ آنها فرزند، اموال و آرامش خود را دادند و فدای اسلام کردند.

وی افزود: جهاد و دفاع جزو برترین کارهاست که مردم ایران از این امتحان سربلند بیرون آمدند.

حجت الاسلام یعقوبی در انتها گفت: گنجینه دفاع مقدس باید برای نسل امروز و نسل‌های آینده بازخوانی شود تا بفهمند این انقلاب ارزان به دست نیامده که ارزان از دست برود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید