کد خبر: 245065
۰
۰
نسخه چاپی

۱۵۵۰ مورد بازرسی از مدارس کرمانشاه در سال تحصیلی جدید

مجید یزدان پناه صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور دانش آموزان در مدارس پس از وقفه بی‌سابقه طولانی مدت اظهار کرد: در مدارس روستایی با توجه به محدودیت‌های آموزش مجازی و تعداد کم، دانش آموزان به صورت کامل با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری مناسب اجتماعی در کلاس‌ها حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به آمار حضور ۷۰ درصدی دانش‌آموزان در استان کرمانشاه بر سر کلاس‌های حضوری، افزود: به واسطه آمار پایین حضور در شهر کرمانشاه و تمایل والدین دانش‌آموزان به آموزش مجازی و بهره‌گیری از سامانه شاد، میانگین حضور دانش‌آموزان در استان کرمانشاه ۷۰ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: اولویت اصلی آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش‌آموزان است و در این راستا اداره کل آموزش و پرورش در استان کرمانشاه، یک‌هزار و ۵۵۰ مورد بازرسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام گرفته در برخی مدارس، اشکالاتی در اجرای دستوالعمل‌ها وجود داشت که تذکرات لازم ابلاغ شد و پیگیری جهت رفع مشکلات انجام گرفت.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: براساس بازرسی‌های وزارت بهداشت که توسط مجموعه علوم پزشکی استان‌ها انجام شده، وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس کرمانشاه مطلوب ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: درب مدارس به روی دانش‌آموزان باز است، اما اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نداریم.

یزدانپناه با اشاره به اهمیت آموزش حضوری علی‌الخصوص در پایه‌های ابتدایی، گفت: یادگیری برخی دروس در پایه‌های ابتدایی از طریق شبکه شاد و تلویزیون دشوار است و در همین راستا همکاران ما برای آموزش حضوری در مدارس حاضر هستند و کلاس‌های درس حتی با یک نفر هم برگزار می‌شود.

وی به آمار بالای حضور دانش‌آموزان در شبکه شاد اشاره کرد و افزود: ۸۸ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی در شبکه شاد عضو شده‌اند و تعداد باقی‌مانده نیز به زودی به این شبکه خواهند پیوست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: لیستی از دانش آموزان نیازمند به گوشی هوشمند برای پیوستن به شبکه شاد تهیه شده که در صورت تأمین با کمک خیرین، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اقلام مورد نیاز تحصیل در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی محدودیت‌های حاصل از شیوع ویروس کرونا را بی‌سابقه‌ترین محدودیت آموزشی قرن دانست و گفت: شیوع این بیماری منحوس همه دولت‌های جهان در بحث آموزش را با مشکل مواجه کرده و دولت‌ها تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا باید از شیوه‌های جایگزین حضور فیزیکی برای آموزش استفاده کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید