شاخص تخت بیمارستانی آذربایجان غربی به ۱.۶می رسد

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان‌های استان با بیان اینکه از مجموع ۱۳ پروژه بیمارستانی در حال ساخت در استان، بیمارستان‌های شاهین دژ، اشنویه و پیرانشهر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، افزود: شاخص تخت بیمارستانی در استان در طول ۸ سال گذشته با اجرای طرح‌های بیمارستانی از ۰.۸ به ۱.۳۶ در سال جاری رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر چندین بیمارستان در سطح استان از جمله بیمارستان ۳۱۰ تختخوابی زنان ارومیه، بیمارستان‌های اشنویه، نقده، پیرانشهر و بوکان با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال ساخت است، اظهارکرد: با افتتاح این بیمارستان‌ها، سرانه تخت بیمارستانی آذربایجان‌غربی به ۲ تخت به ازای یک هزار نفر خواهید رسید و از میانگین کشوری بالاتر خواهد بود.

آقازاده با بیان اینکه بزودی بیمارستان ۳۱۰ تختخوابی زنان ارومیه و همچنین بیمارستان ۶۴ تختخوابی تکاب افتتاح می‌شود، عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها شاخص استانی تخت بیمارستانی به ۱.۴۷ خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه با افتتاح ۴ طرح بیمارستانی شاهین دژ، پیرانشهر، اشنویه و نقده جمعاً به تعداد ۳۷۶ تخت تا پایان سال شاخص استانی را به ۱.۶ می‌رسد، گفت: بیمارستان‌های ۳۵۰ تختخوابی مهاباد، ۲۰۰ تختخوابی سلماس، ۲۵۰ تختخوابی بوکان، ۲۰۰ تختخوابی میاندوآب و ۶۰۰ تختخوابی ارومیه در حال طراحی و ساخت هستند که شاخص استانی به ۲.۷ خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در آذربایجان غربی ۵ هزار و ۱۷۵ تخت بیمارستانی موجود است، افزود: از سال ۹۶ تاکنون تخت‌های بیمارستانی در استان بیش از هزار و ۵۰۰ تخت افزایش یافته است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید