کد خبر: 245115
۰
۰
نسخه چاپی

لشکر ۲۸ پیاده کردستان در اوج آمادگی رزمی و دفاعی قرار دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز حمیدرضا رحمت پور ظهر امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: ارتش یکی از نیروهای پا در رکاب دوران انقلاب از اول تا امروز بوده و در تمامی بحران‌ها حضور مستمر داشته و در حال خدمت رسانی بوده است.

وی افزود: در روزهای اولیه انقلاب که غرب کشور با ناآرامی‌هایی توسط ضدانقلاب مواجه بود، ارتش با ورود به این جریان در آزادسازی شهرهای مرزی و کنترل مرزهای استان کردستان و کرمانشاه نقش بسیار مؤثری داشت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان ادامه داد: لشکر ۲۸ پیاده کردستان یکی از افتخارآفرین‌ترین لشکرهای عملیاتی کشور است که نقش بسیاری در دوران جنگ تحمیلی داشته و در پیروزی‌های بسیاری که نیروهای مسلح به دست آوردند، نقش مستقیم داشته است.

رحمت پور یادآور شد: از مجموع بیش از پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان تنها لشکر ۲۸ پیاده کردستان سه هزار و ۳۵۴ شهید تقدیم انقلاب کرده که نشان می‌دهد چه از خودگذشتگی و ایثاری در دفاع از مرزهای کشور داشته‌اند.

وی بیان کرد: امروز لشکر ۲۸ پیاده کردستان در اوج آمادگی قدرت قرار دارد و یگان‌های خود را براساس توانایی‌های دشمن به روز کرده و هر لحظه که لازم باشد می‌تواند با حمله به دشمنان کشور که فکر تعرض به خاک این مرز و بوم را داشته باشند، آنان را غافلگیر کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: در هر کجا که خطر وجود داشته همیشه نیروهای ارتش حضور فعالی داشته و همین مسئله موجب شده در چند دهه اخیر کسی جرأت و توان تجاوز به خاک این کشور را نداشته باشد.

رحمت پور اظهار کرد: در دورانی که تروریست‌های داعش در اوج قدرت بودند، ارتش با شجاعت اعلام کرد محدوده ۴۰ کیلومتری مرزها خاک کشور محسوب شده و هرگونه تحرک داعش در این منطقه به معنای تهاجم به خاک ایران محسوب می‌شود و ارتش با تمام توان به آنان حمله خواهد کرد.

وی افزود: در دوران صلح نیز ارتش نقش بسیاری در دفاع از امنیت و سلامت مردم داشته و در همین جریان سیل و زلزله دیدیم که چگونه نیروهای ارتشی بدون هیچ چشم داشتی به مردم مناطق خسارت دیده خدمت کردند و این نشان از مردمی بودن این نیروهای جان بر کف دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان ادامه داد: در آستانه چهل سالگی دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم و بر همین اساس برنامه‌هایی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس تدوین شده که با افتخار برگزار می‌شوند تا مردم با افتخارآفرینی‌های نیروهای مسلح آشنا شوند.

رحمت پور یادآور شد: نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی, تجلیل از ۲۵۰ نفر از کارکنان خانواده‌های خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران، شرکت در مراسم غبارروبی مزار شهدا، استماع فرمایشات فرمانده کل قوا از طریق ویدئو کنفرانس، تجلیل از مدافعان سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

وی به فعالیت‌های ارتش در دوران کرونا اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با هدف کمک به مدافعان سلامت و شبکه بهداشت کشور، امسال رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ارتش در زمان صلح، مردم یاری است و در همین راستا در دوران کرونا مجموعه کادر درمانی این سازمان وارد عمل شدند و در کنار دیگر مدافعان سلامت به مردم خدمت ارائه کردند.

امیر رحمت پور اظهار کرد: خوشبختانه در طول چند ماه از شیوع کرونا در پادگان‌های ارتش در استان اثری از ابتلای نیروهای کادر و وظیفه به این ویروس مشاهده نشد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید