شورای عالی شهرسازی طراحی بافت شهری برای پادگان ارومیه را تاییدکرد

به گزارش اقتصادآینده نیوز شورای عالی شهرسازی و معماری در راستای اجرای ماده ۳ قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها مصوب اول شهریور ۸۸ مجلس شورای اسلامی، با الحاق پادگان ۷۴ هکتاری لشکر ۶۴ نیروی زمینی ارتش واقع در ارومیه در آبان ماه ۹۲ با موافقت رهبر معظم انقلاب و تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری به بافت شهری موافقت کرد.

نهایتاً پس از ۶ سال در تاریخ ۵ اسفند سال گذشته با طراحی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه نیز موافقت کرد؛ قرار است پس از ۷ سال این طرح بار دیگر در شهریور ۹۹ با رفع ایرادات وارده از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری، به صحن شورای عالی برگردد.

ماده ۳ قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها به شرح زیر است:

ماده ۳. به وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌شود با هماهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور، عرصه و اعیان پادگان‌ها و سایر اماکن موضوع این قانون را به قیمت کارشناسی روز خریداری و یا برای جابه جایی توافق نمایند. ارزش زمین به صورت تفکیک نشده سی و پنج درصد (۳۵%) ارزش کاربری مسکونی تفکیک شده و همجوار املاک موضوع خریداری یا توافق، منظور خواهد شد. طرح شهرسازی اراضی مذکور به منظور تأمین سرانه کاربری‌های عمومی شهری موردنیاز منطقه حداقل چهل درصد (۴۰%) و نیز تأمین منابع مالی موردنیاز برای انتقال مذکور، در اراضی کمتر از ده هکتار باید به تصویب کمیسیون ماده (۵) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب ۲۲ مرداد ۱۳۵۱ و در اراضی با مساحت بیش از آن به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برسد.

بر اساس مصوبه ۵ اسفند ۹۸ شورای عالی شهرسازی، دستگاه‌های متعدد ملی و استانی طی کارگروهی به ریاست استاندار آذربایجان غربی موظف به طراحی فضای شهری تا پایان شهریور امسال شده اند؛ شورای عالی شهرسازی و معماری و اداره مهندسی ارتش به عنوان نهادهای ملی و ادارات کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه ارومیه، میراث فرهنگی، ثبت اسناد، آب و فاضلاب و شهرداری ارومیه به عنوان نهادهای محلی اعضای کارگروه طراحی فضای شهری برای این پادگان هستند.

گفتنی است تعدادی از بناهای تاریخی ارومیه تا پیش از این در محدوده پادگان لشکر ۶۴ نیروی زمینی ارتش قرار داشته است.

شورای عالی شهرسازی طراحی بافت شهری برای پادگان ارومیه را تاییدکرد

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید