کد خبر: 245178
۰
۰
نسخه چاپی

ساختمان پارک علم و فناوری کرمانشاه امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش اقتصادآینده نیوز هوشنگ بازوند شامگاه امروز در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان کرمانشاه که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد؛ اظهار کرد: از شرکت‌های دانش بنیان به عنوان ظرفیتی برای توسعه و رشد استان حمایت خواهیم کرد.

وی ضمن تشکر از دغدغه مندی و نقش آفرینی دانشگاه‌های استان نسبت به مقوله پیشرفت و توسعه گفت: امروز مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در این جلسه مطرح شد و امیدواریم با حضور دکتر ستاری شاهد رفع مشکلات برای شکوفایی ونوآوری شرکت‌ها باشیم.

وی از اتمام ساختمان پارک علم و فناوری تا پایان سال جاری بر اساس اعلام مجریان طرح خبر داد و افزود: در استانداری ۶ میلیارد تومان برای این ساختمان اعتبار در نظر گرفته شده و با همکاری جهاد دانشگاهی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور این پروژه به اتمام می‌رسد.

مقام ارشد استان با بیان اینکه ظرفیت‌های بالای شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند نقش مؤثری در اقتصاد استان و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان داشته باشد بویژه اینکه برخی از صنایع و تولیدی‌های تعطیل و نیمه تعطیل استان نیازمند مشاوره‌های علمی و خلاقانه شرکت‌های فناوری هستند.

بازوند ادامه داد: اتمام ساختمان پارک علم و فناوری کار ارزشمندی است و با حضور جوانان به نماد توسعه‌ای تبدیل می‌شود.

استاندار کرمانشاه به موقعیت ویژه استان به لحاظ دسترسی به بازار عراق یادآور شد و گفت: بازار خیلی خوبی در همسایگی ما وجود دارد و اگر شرکت‌های دانش بنیان بتوانند کالاها را تجاری سازی کنند، امکان استفاده از این ظرفیت وجود دارد.

وی ایجاد منطقه ویژه فناوری غرب کشور در کرمانشاه را زمینه ساز طراحی و تدوین ساز و کارهای مطلوب برای حمایت ازشرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: علی رغم نرخ بیکاری بالای استان در سنوات گذشته بر اساس اسناد توسعه‌ای نرخ بیکاری در سه سال از ۲۲ درصد به ۱۵ درصد رسید و توقع داریم از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری کمک بیشتری به شرکت‌ها انجام شود تا روند کاهشی نرخ بیکاری تداوم یابد.

استاندار کرمانشاه به اقدامات مهم انجام شده برای تعیین تکلیف سه پروژه مهم در استان اشاره کرد و بیان کرد: عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومان بزودی آغاز می‌شود که به اندازه سه پتروشیمی دیگر سرمایه گذاری انجام خواهد شد و پالایشگاه آناهیتا هم با یک سهامدار عمده تعیین تکلیف شده است و با عنوان پتروپالایش آناهیتا به اقدامی ارزشمند برای توسعه استان تبدیل خواهد شد.

نماینده عالی دولت سرمایه گذاری ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت در سامانه گرمسیری را کاری ارزشمند دانست و گفت: دولت پروژه بسیار بزرگی به عنوان طرح گرمسیری که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام گرفت، امروز ۸۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و نیاز داریم شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی نیز حضور پررنگی داشته باشند

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید