کد خبر: 245195
۰
۰
نسخه چاپی

ضعف فرهنگ کار در ایلام/عدم استقبال مددجویان از برنامه های اشتغال

به گزارش اقتصادآینده نیوز قنبر موسی نژاد عصر شنبه در دیدار با مدیرکل ارشاد و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان ایلام بیان کرد: زنانه شدن فقر و افزایش زنان آسیب دیده و بی سرپرست یکی از ویژگی‌های فقر در شرایط کنونی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون از جمعیت تحت حمایت این نهاد بیش از ۱۳ هزار نفر زنان سرپرست خانوار و دو هزار نفر نیز کودکان یتیم و بی سرپرست هستند.

موسی نژاد اضافه کرد: همچنین بیش از دو هزار کودک زیر پنج سال دارای سوء تغذیه و ۴۵۰ زن باردار که نیازمند کمک ضروری از خدمات امداد بهره مند هستند.

مدیرکل امداد استان ایلام به مشکلات اقتصادی امروز جامعه اشاره کرد و گفت: مشکلات معیشتی و فراز و فرودهای اقتصادی باعث افزایش مراجعات به این نهاد شده است.

فرهنگ کار و تلاش در این استان همچنان ضعیف است

وی افزود: هم اکنون ۵۰ مرکز نیکوکاری در این استان در حال فعالیت بوده و این آمادگی را داریم که در زمینه راه اندازی مرکز نیکوکاری اصحاب رسانه و جامعه خبرنگاری استان مشارکت کنیم.

مدیرکل امداد استان ایلام در ادامه به برنامه‌های اشتغالزایی و توانمندسازی این نهاد اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار فرصت شغلی و در سه سال اخیر ۱۰ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان این استان ایجاد شده است.

موسی نژاد تصریح کرد: با این حال فرهنگ کار و تلاش در این استان همچنان ضعیف بوده و با مشکلاتی همچون عدم استقبال مددجویان از برنامه‌های اشتغالزایی مواجه هستیم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید