۱۲۰عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در شمالغرب برگزار می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز امیر سرتیپ دوم علی حاجی لو صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس با بیان اینکه از این تعداد ۴۰ عنوان برنامه در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود، افزود: دیدار با امام جمعه ارومیه، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، تجلیل از ۱۲۰ نفر از نیروهای مسلح در استان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح، اعزام سخنران به دانشگاه‌ها و مدارس، برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در منطقه تمرچین پیرانشهر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، مسابقات ورزشی، عطر افشانی مزار شهدا و رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در استان‌های شمال غرب کشور به صورت جداگانه برنامه ریزی و برگزار می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس فردا با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مجازی رزمندگان و پیشکسوت دفاع مقدس آغاز می‌شود.

امیر حاجیلو با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا رژه پیاده و خودرویی نخواهیم داشت افزود: افتتاح نمایشگاه با حضور چهل غرفه در ارومیه، تجلیل از ۱۲۰ رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس در مراسم صبحگاه نظامی، برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در منطقه تمرچین پیرانشهر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، مسابقات ورزشی، عطر افشانی مزار شهدا و رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی همراه است، عنوان کرد: نهادینه سازی ارزشهای دفاع مقدس، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل‌های آینده، برنامه ریزی برای مقابله با تهدیدات دشمنان نظام از مهمترین اهداف بزرگداشت هشت سال حماسه آفرینی رزمندگان ایران اسلامی است.

امیر حاجیلو گفت: انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس خودباوری، بالندگی و پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و مقاومت، ایثار، شهادت، امنیت و توسعه پایدار را به مردم کشور ارزانی داشت باید این آرمان‌های والا به نسل‌های جدید منتقل شود.

روند احداث موزه دفاع مقدس در آذربایجان غربی تسریع یابد

امیر حاجیلو در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی موزه دفاع مقدس در استان گفت: به منظور حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و به نمایش گذاشتن آثار دفاع مقدس توسط نیروهای مسلح در استان این موزه در استان راه اندازی شده اما تجهیز و آغاز بکار آن با کندی مواجه است باید هرچه سریع‌تر کارهای اجرایی موزه تسریع یابد.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس در دو جبهه دشمنان داخلی و خارجی به دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی پرداخته است، خاطرنشان کرد: باید به بهترین صورت حق شهدای دفاع مقدس استان به تصویر کشیده شوند که افتتاح این موزه اقدام ارزشمندی برای صیانت از دستاوردهای نیروهای مسلح استان در هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جمع آوری و کتابت وصیت نامه‌های شهدا توسط ارتش در منطقه شمال غرب کشور بیان کرد: حفظ و بیان وصیت نامه‌های شهدا می‌تواند چراغ راهی برای نسل آینده کشور باشد.

امنیت پایدار در مرزهای شمال غرب کشور برقرار است

امیر حاجیلو در خصوص اقدامات ارتش در تقویت و ارتقای امنیت در مرزهای ایران اسلامی به خصوص شمال غرب کشور افزود: در سایه سار اقتدار و هوشیاری نیروهای مسلح در حال حاضر امنیت پایدار در مرزهای ایران اسلامی و مناطق مرزی شمال غرب کشور برقرار است.

وی با اشاره به تحول ساختاری و تجهیزاتی نیروهای مسلح به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز بیشترین تجهیزات و امکانات نظامی بومی بوده و ارتش ایران یکی از قدرت‌های مطرح در منطقه به شمار می‌رود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال حاضر دانش نظامی سایر کشورها ترجمه شده دانش نظامی غرب یا شرق است اما دانش نظامی ایران و تولیدات نظامی کشورمان کاملاً بومی است که نیروهای مسلح در کشور در مسیر بالندگی رو به حرکت هستند.

ایران جزیره ثبات در منطقه به شمار می‌رود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات منطقه است، گفت: در حال حاضر آمادگی جمهوری اسلامی ایران با داشتن ارتشی مقتدر در بالاترین حد بوده و به عنوان یک کشور تأثیرگذار در معادلات منطقه‌ای نقش آفرینی می‌کند.

امیر حاجیلو با بیان اینکه استکبار جهانی تلاش دارد ایران را به عنوان کشور ناامن معرفی کند و در این زمینه از هیچ توطئه ای فروگذار نیست عنوان کرد: اما با رشادت‌های نیروهای نظامی و درایت مقام معظم رهبری در حال حاضر امنیت پایدار که از زیرساخت‌های مهم توسعه است در منطقه شمال غرب کشور و کشور حاکم بوده امنیتی که امروز در هیچیک از کشورهای منطقه وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این قدرت و نقش تأثیرگذار ایران اسلامی که روز به روز پله‌های ترقی را طی می‌کند تبدیل به خار چشم دشمنان نظام در دنیا تبدیل شده است و در این راستا از هر توطئه ای برای تضعیف جمهوری اسلامی دریغ نمی‌کنند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید