کد خبر: 245258
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش شاخص ورود تجمعی به خراسان جنوبی/بیرجند در صدر جدول

غلامرضا شریف زاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس آخرین آمارها تا پایان وقت اداری دیروز، ۱۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری  هستند.

وی با بیان اینکه ۶۶ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری هستند، افزود: از این تعداد هفت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شریف زاده با بیان اینکه حال دو بیمار کرونایی مساعد نیست، اظهار کرد: شمار فوتی های ناشی از این ویروس در استان ۱۵۰ مورد است. 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: میزان ورود تجمعی در استان به ۳۵۴.۲ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر در سطح در خراسان جنوبی ۵.۲ درصد است، اظهار کرد: شاخص مرگ و میر و میزان ورود تجمعی خراسان جنوبی نسبت به سطح کشوری پایین تر است.

شریف زاده خواستار پرهیز از مسافرت های غیر ضرور شد و افزود: شهرستان های بیرجند، سربیشه و سرایان به ترتیب بیشترین میزان ورود تجمعی را داشته اند. 

وی ادامه داد: همچنین از مردم خواستاریم‌ در کنار استفاده از ماسک، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مکرر دست ها زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنند.

شریف زاده با اشاره به شرایط کرونا در کشور بیان کرد: رتبه جهانی ایران در این ویروس، دوازدهم بوده و در آسیا بعد از هند در جایگاه دوم است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید