کد خبر: 245348
۰
۰
نسخه چاپی

کارکنان سکوهای نفتی آمریکا در خلیج مکزیک دوباره تخلیه شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، شرکت انگلیسی- هلندی شل روز شنبه (۲۹ شهریورماه) اعلام کرد که این شرکت در پی آغاز در راه بودن طوفان گرمسیری دیگری، بخشی از تولید نفت خود را متوقف کرده و تخلیه کارکنان از سکوهای واقع در خلیج مکزیک را آغاز کرده است.

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد که «بتا» بیست و سومین طوفان فصل طوفان‌های آتلانتیک، در خلیج کامپچ شکل گرفته است و پیش‌بینی می‌شود به تدریج تقویت شود و کل هفته آینده ساحل تگزاس را درنوردد.

طوفان حتی هنگامی که تولیدکنندگان نفت و گاز در حال ازسرگیری دوباره فعالیت‌های خود بودند این منطقه را تحت تاثیر قرار داد. حدود ۱۷ درصد از تولید نفت دریایی خلیج مکزیک ایالات متحده و تقریباً ۱۳ درصد از تولید گاز طبیعی در روز شنبه (۲۲ شهریورماه) در پی طوفان سالی متوقف شده بود.

اگر شدت طوفان «بتا» به بیش از ۷۴ مایل در ساعت برسد، سومین طوفان سهمگینی خواهد بود که طی کمتر از یک ماه خلیج مکزیک را دربر می‌گیرد. طوفان سالی با بادهایی با سرعت ۱۰۵ مایل بر ساعت و طوفان لورا با بادهایی به شدت ۱۵۰ مایل بر ساعت منطقه خلیج مکزیک را درنوردیده بود.

۲۴ سکوی نفتی از ۱۴۹ سکوی نفتی این منطقه روز شنبه منتظر بازگشت کارکنانشان بودند. تولیدکنندگان نفت و گاز خلیج مکزیک، تولید ۳۲۳ هزار بشکه نفت و تولید ۳۳۹ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی را پیش از طوفان سالی متوقف کرده بودند.

برداشت نفت خام از ذخایر نفتی موجود در خلیج مکزیک آمریکا ۱۷ درصد از تولید نفت و پنج درصد از تولید گاز طبیعی آمریکا را تشکیل می‌دهد.
 

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید