کد خبر: 245446
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم تربیت نیروی انسانی علم محور/هنرستانهای کشاورزی حمایت می شوند

به گزارش اقتصادآینده نیوز، حجت الاسلام حسین سعیدیان در بازدید از هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی یاسوج، افزود: راه اندازی و حمایت از هنرستان‌های کشاورزی از مهمترین برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی جهت تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در دنیای امروز از مسیر علم و دانش می‌گذرد، اظهار داشت: کشاورزان ما امروز کم سواد و یا متوسط به پایین هستند که هنرستان‌های کشاورزی فرصت مناسبی برای تربیت نیروی انسانی است تا کشاورزان آینده با علم و دانش روز برای ارتقای بهره وری و استفاده مناسب از آب و خاک در راستای تولید بهتر استفاده کنند.

سعیدیان افزود: آموزش و پژوهش امروز در هم آمیخته که باید اساتید هنرجویان را به سمت کارهای علمی و پژوهشی و توجه خاص به مهارت‌های آموزشی سوق دهند تا از رهگذر چالش‌های پژوهشی توانمند علمی پیدا کنند.

سعیدیان با تقدیر و تشکر از مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی، گفت: با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات این هنرستان، خوشبختانه تلاش‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و مهارتی خوبی صورت گرفته که نشان از توانمندی و اشراف مدیریت این مجموعه است.

وی توجه خاص به مهارت آموزی هنرجویان را یادآور شد و از مدیر و هنرآموزان هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک حسینی خواست به این مهم توجه خاصی شود.

سعیدیان ارتباط معنوی با پروردگار و تلاش برای ترویج سیره نبوی را به همه هنرآموزان و هنرجویان هنرستان کشاورزی توصیه کرد و گفت: امید است با تلاش‌های ارزنده و خوب مدیر و مجموعه هنرستان کشاورزی شاهد رشد و پویایی این هنرستان در خدمت به دانش آموزان باشیم.

لزوم تربیت نیروی انسانی علم محور/هنرستانهای کشاورزی حمایت می شوند

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان، تأسیس هنرستان کشاورزی از اقدامات خوب و ماندگاری بود که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی انجام گرفت.

کاووس کشاورز افزود: رونق و ارتقا این هنرستان از اولویت‌های مرکز تحقیقات است که با توجه به شبانه روزی بودن این مجموعه علمی توجه به مسائل آموزشی و مهارتی و توسعه و تجهیز آن را در دستور کار قرار دادیم.

وی مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی را از مدیران توانمند و خوب آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سایه مدیریت توانمند و علمی این هنرستان و با تعامل و همکاری خوبی که ایشان با مجامع علمی، فرهنگی و مسئولان استان دارد شاهد رشد و بالندگی هنرستان کشاورزی هستیم.

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی در این بازدید از توجه نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات کشاورزی به هنرستان‌های کشاورزی تقدیر و تشکر کرد و گفت: با وجود نوپا بودن هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی و محدودیت‌های مکانی در یک سال گذشته تلاش کردیم خدشه‌ای در تربیت علمی و آموزشی دانش آموزان به وجود نیاید و از همه توان و ظرفیت‌ها برای انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی استفاده کردیم.

سید ولی موسوی افزود: ما می‌خواهیم مدرسه‌ای داشته باشیم که نه تنها دانش آموزان علم و دانش می‌آموزند بلکه در کنار بلوغ علمی، بلوغ اجتماعی و معنوی و شخصیتی پیدا کنند که در این راستا نشست‌های علمی و فرهنگی مختلفی در طول سه سال گذشته با مسئولان مختلف استانی و شهرستانی انجام دادیم.

لزوم تربیت نیروی انسانی علم محور/هنرستانهای کشاورزی حمایت می شوند

وی کمبود و مشترک بودن فضا در سال‌های گذشته را از مهمترین مشکلات برای اداره و توسعه رشته‌ای هنرستان کشاورزی عنوان کرد و گفت؛ خوشبختانه با رویکرد تعاملی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و همکاری خوب مرکز تحقیقات کشاورزی استان و پیگیری‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در شورای آموزش و پرورش استان مشکل فضا در چند روز گذشته برطرف شد و بستر برای توسعه رشته‌ای این هنرستان فراهم شد.

موسوی یکی از مهمترین اهداف رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را توجه به مهارت آموزی دانست و گفت: فعالیت‌های آموزشی و عملی رشته کشت گیاهان دارویی در ایستگاه چم خانی مختار و پرورش ماهیان سرد آبی این هنرستان در مرکز تحقیقات و اصلاح نژد ماهیان سردابی شهید مطهری دشت روم انجام می‌شود.

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی تعامل آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات کشاورزی استان را در کشور بی نظیر دانست گفت؛ امروز هنرستان کشاورزی هم در زمینه کادر اجرایی و هم اساتید از توانمندترین نیروهای انسانی برخوردار است که برای تعالی و پیشرفت دانش آموزان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی به موفقیت‌های این هنرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی در زمینه جذب دانش آموز رتبه اول کشوری را کسب کرد.

موسوی گفت: دانش آموزان این هنرستان در جشنواره ثامن الائمه هنرستان‌های کشاورزی در مشهد مقدس نیز خوش درخشیدند و چهار رتبه برتر کسب کردند.

منبع : خبرگزاری مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید