گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شاهین شهر

مراسم صبحگاهی مشترک نیروهای مسلح و یگان های انتخابی از ارتش سپاه و نیروی انتظامی با حضور فرماندار شهرستان ائمه جمعه اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداران در کنار مرقد شهدای گمنام با اجرای پروتکل های بهداشتی در شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما از شاهین شهر / در این مراسم فرماندار شهرستان ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و سلام و صلوات به روح بالای شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی درود و صلوات نثار کلیه شهدای جنگ تحمیلی . 
اسفندیار تاجمیری گفت: تهاجم رژیم بعث با پشتیبانی بیش از نیمی از کشورهای جهان صورت گرفت و در نتیجه  فصل جدیدی از تاریخ و سرنوشت این ملت رقم خورد.
تاجمیری یادآور شد در پی هزینه های هنگفت در طول هشت سال جنگ تحمیلی برکات زیادی را هم نصیب کشور کرد که اساتید علوم سیاسی جنگ  ایران و عراق را دارای ویژگی های خاص در طول تاریخ و قرن بیستم میدانند ، وی گفت : ۲۲۰ هزار شهید ۵۵۰ هزار جانباز و ۴۲ هزار آزاده سرافراز در واقع هزینه معنوی بود که مردم ایران در این جنگ هشت ساله تحمیلی پرداخت کردند و شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تقدیم ۷۰۳ شهید ۱۸۵۰ جانباز و ۱۴۷ آزاده سرافراز و ۲۳ فرمانده و سردار شهید سرافراز به تاریخ و معنویت کشور تقدیم کرده است .

تاجمیری در ادامه گفت : امروز مهمترین رسالت متولیان امر و برگزار کنندگان هفته دفاع مقدس انتقال پیام و ارزش‌های این دوران به نسل های جدید و صیانت از شئونات و جایگاه و اثرگذاری این سرمایه اجتماعی می‌باشد.
رئیس شورای تامین شهرستان گفت: شاهین شهر و میمه علیرغم گستردگی و پراکندگی و موقعیت ارتباطی و جغرافیایی و تنوع فرهنگی و اجتماعی و کاستی های زیربنایی و عدم تناسب امکانات با نیازها و واقعیت ها اما به دلیل مسئولیت پذیری متولیان امر و تعامل سازنده و موثر و قاعده مندی که ارکان حاکمیتی به ویژه مجموعه شورای تامین دارند شرایط خوبی در شهرستان حاکم است ،وی قدر شناسی و صیانت از امنیت ملی را تکلیف همه دانست و گفت بالاترین افتخار نظام و مردم و کشور ناشی از مجاهدت اشکار و پنهان متولیان امر خطیر امنیت در بخش های مختلف به شمار می‌رود.

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه هفته دفاع مقدس را فرصت خوبی دانست تا از ارکان و عوامل امنیت ساز تقدیر و تشکر شود و گفت : بنده از مسئولیت شورای تامین شهرستان از همه متولیان امر خطیر امنیت و مهمتر از آن احساس امنیت در بخش‌های معنوی سیاسی قضایی و امنیتی و انتظامی و مردمی تقدیر و تشکر می کنم.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج انقلاب اسلامی شاهین شهر و میمه در این صبحگاه مشترک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از حضار در مراسم تقدیر و تشکر کردند.
مسعود جهانگیری گفت: دفاع مقدس ما دارای سه ویژگی بود که آنها را از عاشورا به ارث برده و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی با خلوص نیت و دلهای پاک راه خود را انتخاب کرده بودند.
جهانگیری اولین ویژگی جنگ تحمیلی را تقدس نام برد و گفت : مقدس بود زیرا ما آغازگر جنگ نبودیم و این دفاع هشت ساله ماندگار است و از نظام جمهوری اسلامی جدا شدنی نیست و آخر اینکه اثرگذار است ، وی هدف دشمن از آغاز جنگ را  پیروزی دو هدف دانست و ادامه داد نابودی جمهوری اسلامی هدف اول و هدف دوم دشمن اجازه ندادن صادر شدن جمهوری اسلامی ایران به دنیا بود.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه در پایان گفت : حضرت امام رحمة الله علیه  فرمودند ما انقلابمان را به دنیا صادر می‌کنیم و می‌بینیم امروز در دنیا و منطقه مخصوصاً محور مقاومت  مردم لبنان عراق یمن مدیون حرکتی هستند که حضرت امام آغاز کردند و به نتیجه رساندن و ما مدیون فداکاری و از خودگذشتگی شهدا هستیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید