کد خبر: 245582
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری۲۰ویژه برنامه هنری طی هفته دفاع مقدس در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش اقتصادآینده نیوز شریف اسلامی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین رسالت‌های حوزه هنری بوده و این نهاد با زبان ماندگار هنر در پی تحقق این مهم است.

اسلامی خاطرنشان کرد: همانگونه که مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس با حضور حداکثری خود از مرزهای ایمان و شرف ایران اسلامی در مقابل دشمنان دفاع کردند و حماسه‌ها آفریدند، هنرمندان متعهد استان نیز ادامه دهنده این راه و مسیر با خلق آثار هنری هستند.

اسلامی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد از تولیدات و برنامه‌های هنری سالانه این مرکز به تبیین فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص دارد و طی سال گذشته آثار هنری فاخری در این خصوص تولید شده است.

اسلامی با اشاره به برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس این مرکز، گفت: با توجه شرایطی که شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده، اغلب این برنامه‌ها با محوریت فضای مجازی تدوین شده است.

اسلامی افزود: تولید و انتشار ۱۰ عنوان موشن گرافیک با مضمون معرفی شهدای استان، رونمایی از سه تابلوی پرتره سه شهید شاخص استان، تولید و انتشار موشن گرافیک عقیق مقاومت با موضوع شهید سردار سلیمانی از جمله این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: رونمایی از کتاب «از گدار تختی تا رمادیه» خاطرات عبدالصالح خاک نژاد از اسارتگاه‌های عراق از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رئیس حوزه هنری استان گفت: تولید و انتشار موشن گرافیک عزاداری در اسارت با نگاهی به خاطرات آزادگان استان، رونمایی از قطعه موسیقی دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه‌های مجازی عکس و پوستر دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

اسلامی افزود: در این ایام مسابقه قصه گویی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت نیز با مشارکت این نهاد و توسط کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های این هفته اجرای نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» از تولیدات فاخر نمایش این مرکز در جزیره کیش است که طی این هفته به روی صحنه می‌رود.

اسلامی افزود: این نمایش برنده ۹ جایزه برتر از جشنواره فتح خرمشهر و اثر برگزیده دفاع مقدس جشنواره تئاتر فجر است که توسط رضا کرمی زاده کارگردانی شده است.

اسلامی اظهار داشت: آغاز تولید دو عنوان نمایش با موضوع دفاع مقدس جهت شرکت در جشنواره تئاتر مقاومت، برگزاری شب شعر مجازی دفاع مقدس و تولید و پخش کلیپ‌های خاطره گویی رزمندگان استان در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های تدوین شده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: پخش کلیپ‌ها و فیلم‌های تولیدی حوزه هنری با موضوع دفاع مقدس در فضای مجازی، گفتگوی اینستا گرامی با موضوع تئاتر دفاع مقدس، تولید و انتشار کلیپ سلفی شعر و عکس نوشته با مضمون شهدا و دفاع مقدس از دیگر فعالیت‌های این مرکز می‌باشد.

منبع : خبرگزاری مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید