کد خبر: 245635
۰
۰
نسخه چاپی

عملیات واکسیناسیون علیه بیماری هاری در سگ‌ آغاز شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان، مجتبی ورمقانی اظهار کرد: این اداره کل به منظور پیشگیری از بروز بیماری هاری در جمعیت سگ‌های صاحب دار روستایی، نگهبان و سگ‌های گله، طرح مایه‌کوبی هاری را آغاز کرده است.

وی افزود: بیماری هاری به عنوان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود و از مهمترین نشانه‌های این بیماری، علائم غیر عادی در رفتار دام همچون ترشح بزاق، گوشه‌گیری، بی رغبتی تم به غذا، ترس از آب و نور، حملات غیر قابل کنترل و در نهایت فلجی و مرگ است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه از مهمترین و مؤثرترین راه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری، مایه‌کوبی سالیانه سگ‌ها است، ادامه داد: واکسیناسیون تمامی سگ‌های مشمول این طرح به صورت رایگان و با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی صورت می‌گیرد.

ورمقانی از تمامی دامداران روستایی و صاحبان سگ‌های گله خواست که برای ایمن سازی سگ‌های خود در برابر بیماری هاری، همکاری لازم را با تیم‌های اعزامی به‌عمل آورند.

وی بیان کرد: این کار به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی هاری از تاریخ اول مهر ماه آغاز و تا ۳۰ مهر ماه جاری به صورت کاملاً رایگان در سراسر استان کردستان انجام می‌شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید