استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و بهره برداری از فضای سایبری در حوزه پیشگیری از اعتیاد

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و بهره برداری از فضای سایبری در حوزه پیشگیری از اعتیاد

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که در سایه فعالیت دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد خوشبختانه معتاد متجاهر در استان نداریم، گفت: در عصر کنونی برای مداخله موثر با اعتیاد و جلوگیری از پیامدهای سوء آن نیاز ضروری به استفاده از ظرفیت فضای مجازی داریم.

 

 علی بدر شکوهی در دومین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: تجربه نشان داده است که در شرایط موجود، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و بهره برداری از فضای سایبری، دو راهکار اصلی برای پیشگیری از اعتیاد است که در صورت عدم توجه به این دو مقوله توفیق چندانی حاصل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم بهره مندی از سواد رسانه‌ای در بین دانشجویان، دانش آموزان و اولیای آنها بسیار خطرناک است و این امر می‌تواند سبب گسترش برخی ناهنجاری‌ها در جامعه از جمله اعتیاد به مواد مخدر صنعتی شود.

وی گفت: محتوای تولید شده توسط فعالان فرهنگی و اجتماعی در فضای سایبری باید از جذابیت لازم و کافی برخوردار باشد، در غیر این صورت بازخورد منفی ایجاد خواهد شد.

شکوهی در پایان خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای متولیان حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان شد و گفت: انتظار داریم صدا و سیما در این زمینه بیش از پیش وارد میدان شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید